Ik weet dat het niet echt de bedoeling is, maar onze dochter drinkt nog regelmatig uit een flesje. Uiteraard drinkt ze ook uit een tuitbeker en ook gewoon uit een beker, maar ze vindt het zoooo fijn. Het is echt ontspannend voor haar om even uit een babyflesje te mogen drinken.... 's Avonds krijgt ze nog altijd voor het slapen gaan een flesje met pap, dat heeft ze ook echt 'nodig', en ik zie er ook het kwaad niet in eerlijk gezegd. Ze valt daarna heerlijk rustig in slaap. Maar soms ook overdag, vooral als ze haar dagelijks medicijn moet (wat opgelost moet worden). Doe ik dit in een gewone beker; laat ze meestal wat staan. Doe ik dit in een 'babyfles'; dan drinkt ze het tot de laatste druppel op, wat uiteraard ook de bedoeling is gezien er medicatie doorheen zit..... Zijn er nog meer kindjes van haar leeftijd (bijna 3) die nog weleens uit een flesje drinken?
volgens mij ben ik al laat met van tuit naar beker...ze is nu 1j 9m fles ging er hier met 11 maanden helemaal uit toen de tuit en nu over naar de beker! ik vind het eerlijk gezegd niet meer kunnen en ook geen gezicht hoe ontspannen ze er ook van word! als je ze alleen nog maar een beker zou geven en de flessen en tui bekers weg haalt zodat ze ze ook niet meer kan zien (anders is het zo sneu) dan gaat ze vanzelf die beker wel leeg drinken incl haar medicijnen! succes
Niemand die het ziet hoor! En dat vind ik ook geen reden om ermee te stoppen.... Wat ik er wel bij moet vertellen is dat onze dochter vorig jaar ernstig ziek is geweest. Ze heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en staat nog steeds onder vrij strenge controle. Door dit alles heeft ze een behoorlijke knauw gekregen en hebben we hier een hele gespannen kind aan overgehouden dat ook zeer angstig was om te gaan slapen. Dit is ook een grote reden voor ons om het flesje maar even te laten voor wat het is. Wij zijn allang blij dat ze nu weer wat kan ontspannen en we onze 'oude' dochter weer terugkrijgen, stukje bij beetje. Die papfles wil ik er best nog even inhouden en overdag dat kleine flesje met voor haar belangrijke medicijnen; ach, als dat alles is.....
denk dat je je vooral niet zo veel moet aantrekken van wat andere mensen er van vinden of het kan of niet.. bepaal je zelf en ze lurkt niet de hele dag aan die fles.. dus wat dat betreft lijkt het me wel meevallen
Hier geen flesjes meer maar ik denk dat ze aangezien ze haar medicijn met de babyfles wel mooi leeg maakt je gewoon even door moet gaan met het flesje tot ze op een andere manier haar medicijn kan/wil nemen en vind het juist mooi dat er geen strijd ontstaat en het zo mooi opgelost is toch?
Gaat ze echt met het flesje pap naar bed?Of worden hierna nog de tandjes gepoetst? Ik weet dat het nl heel slecht is voor de tandjes en dat schade aan het melkgebit doorwerkt op het "grote'" gebit.. Hier wordt trouwens alleen nog maar uit de beker gedronken en als ze heeeeel ziek en zielig is uit de tuit
Volgens mij geef je zelf het antwoord al in het 2e stukje, niets van aantrekken wat andere mensen zeggen. Wel uitkijken voor gezondheid (bijv. gaatjes in de tanden o.i.d.)
Zou er ook niet zo moeilijk over doen. Mijn zoontje krijgt zijn melk 's ochtends nog uit een fles. Vind het belangrijker dat hij zijn melk drinkt dan waar het dan uit komt.
Nou mijn meiden toen ook hoor, tot 4 nog wel een tuitbeker...tja.. Wat een ander ervan vind zal mij een worst wezen eerlijk gezegd, ik weet voor mezelf wat de redenen ervoor waren en ga ik me ook niet voor verantwoorden. Het is overigens toen wel in overleg met CB gegaan. Nee hoor meid, ik zou je niet aan anderen storen!
Ik vind dit wel heel grof van je, okee het is je mening, prima. Maar ik heb liever mijn kindje THUIS met medicijnen in een fles dan aan de AB in het ziekenhuis. Mijn dochter was er zo een....nou dat wil je niet meemaken hoor
Mijn kleine mannetje van 2 krijgt savonds oko nog lekker melk uit een flesje; gewoon omdat hij het zoooo lekker vind...hij kan ook al gewoon uit een bekertje zelfstandig drinken ; maar we houden dit er gewoon in omdat hij er nog zo van geniet.... wat er wordt gezegt over geen gezicht , vind ik niet belangrijk eerlijk gezegt zolang die kleine man van ons er nog van geniet geven we het hem gewoon (zit natuurlijk wel een max leeftijd op hihi niet dat hij straks 6 is en nog een fles krijgt) ik zou zeggen lekker haar flesje laten drinken toch als ze het lekker vind en jij zelf geen probleem vindt...
Mijn zoontje is nu 3,5 jaar en drinkt ook nog wel eens uit een babyflesje. Ik heb hem wel uitgelegd dat hij geen flesjes in bed mag drinken omdat ik zijn tandjes dan al heb gepoetst. En hij mag er alleen maar melk uit drinken, geen zoetigheid.
Mijn dochter van bijna drie drinkt ook nog voor het slapen gaan een flesje melk. Ik zie ook absoluut niet in wat daar verkeerd aan is. Verder drinkt ze alles uit een gewone beker en dat kan ze prima. Ze vind een fles melk gewoon lekker, waarom dan niet? Overigens gaat er geen fles mee naar bed hoor.
Kylian (nu 2,5) krijgt nog elke morgen een fles pap. Tja sommigen vinden dat vreemd, zo ook mijn zus (hij is immers toch veel te groot voor een fles). Dus mama besloot over te stappen op brood met een beker melk, resultaat was binnen een week een kindje met obstipatie. Toen weer terug naar de papfles en hij heeft geen last meer. Kortom ik laat nu iedereen lekker zeuren liever een kindje dat pap uit de fles drinkt dan eentje die onder tafel ligt te kronkelen van de pijn. En wat betreft de medicijnen, als je op die manier de medicijnen zonder problemen naar binnen krijgt zie ik het probleem niet hoor. Groetjes Anita
Heerlijk toch, lekker van genieten! Ze worden al zo snel groot. Mijn meisje drinkt ook alles uit een tuitbeker of beker met rietje en begint nu langzaam uit een gewone beker te drinken, maar 's avonds wil ze graag bij ons op schoot liggen met een fles warme melk. Ik geniet er enorm van en van mij mag ze 'm hebben tot ze zelf niet meer wil, ook al is ze dan al zes! Er komt vanzelf een moment dat ze het zelf niet meer willen.
MEE EENS...maar dat stond pas in haar 2e stukje dus dat wist ik vooraf niet! ach en het is idd mijn mening...gelukkig zijn we allemaal verschillend toch
Tot zijn 2e dronk hij zelfs nog 's middags en 's avonds melk uit zijn fles, maar omdat ze op het kdv een regel hebben dat ze vanaf 2 jaar niet meer uit een fles mogen drinken, was het al snel gedaan met de melk. Ook thuis hoefde het voor hem niet meer. Heb dit toch wel erg jammer gevonden. Dus daarom ben ik nog blij met de fles melk in de ochtend.