Ik geef bv maar soms zou het wel makkelijk/leuk zijn als de kleine (al) uit een fles kon drinken. Maar eigenlijk ben ik wel bang voor tepel/speen verwarring. Zou een fles nu al kunnen ? Ons kindje drinkt goed uit de borst. De zelfde vraag heb ik over spenen, zou dat al kunnen ?
Ik raad het je af, want je krijgt idd tepel/ speenverwarring. Als de kleine rond de 6 weken is zou je het kunnen gaan proberen. Noa krijgt nu ook het flesje en zelfs zij heeft nog momenten dat ze zich geen raad weet aan de borst of de fles. Ze word dan heel onrustig tijdens het happen aan de borst, omdat het haar niet lukt. Dit zelfde geld ook voor het flesje.
Vergeet nog iets te vertellen. Noa vind het flesje ook wel gemakkelijker. Ze hoeft minder moeite te doen om de voeding uit de fles te krijgen, aan de borst moet ze harder werken, waardoor ze minder goed drinkt....luier donder... Met als gevolg dat mijn voeding terugloopt..
Ik zou echt even wachten Nemo. Op het bv-forum raden ze 4-6 weken aan. Helaas ben ik overgestapt op bv via de fles omdat het zuigen niet lukte en ik erdoorheen zat. Helaas helaas was dat op dat moment het beste voor ons maar hij heeft er inderdaad de verwarring aan overgehouden en noooit uit de borst leren drinken. Dus hou het nog een paar weekjes vol! Zelfde geldt voor de speen...
Wij zijn na 1 maand begonnen met het oefenen met flesjes, en dat ging prima! We hebben elke dag 1 flesje gegeven zodat hij het niet zou verleren en nu ik drie dagen werk krijgt Sven dus drie dagen BV uit de fles en dat is geen probleem!
Ik zou er niet te vroeg mee beginnen. Je kan ze na 4 weken wel vast wennen aan een speen. En dan na 8 weken proberen of de fles er in gaat. Maar ik zou het niet te vaak doen. Net als wat ik al eerder las: Mika wil ook niet meer goed uit borst drinken nu hij eenmaal de fles krijgt op het kdv. Ook mijn voeding is nu terug gelopen en ik ga de 6 maanden volledige bv daardoor niet redden. Dat vindt ik zó jammer! Succes! Groetjes Suusje
Isabella heeft vanaf het begin een speen. Ik geef haar BV uit de borst en ze drinkt geweldig. Maar ik geef ook BV uit de fles, en ook hier drinkt ze geweldig. Misschien gewoon geluk?
Ik denk het wel bosi333, ben maar blij! Geen enkel kindje is hetzelfde, bij de een lukt het wel en bij de ander niet.
Bij mn dochter merkte ik het meteen als ze een flesje had gehad en uiteindelijk is daar de bv op stuk gelopen dus nu komt er aboluut geen fles in. Als ik wegga plan ik het gewoon zo dat hij net heeft gedronken en ik optijd weer terug ben.
Toen Cecile 3 weken oud was moest ik kolven want ik zat met een familielid die overleden was. Was niet van plan om haar naar de begravenis mee te nemen een dag ervoor heb ik het met 1 flesje afgekolfd bv geprobeerd en dat ging goed en de volgende dag heb Cecile dus een keer op een flesje bv moet doen en dat ging ook prima. Er was geen verwarring met fles of borst. Groetjes Anna
Hier nog eentje die al vanaf de kraamweek een speentje heeft. (en oh wat waren we daar blij mee toen hij na de kraamweek naar het ziekenhuis moest, toch altijd een stukje extra troost) en de bijvoeding die hij in het begin nodig had heeft hij na 6 dagen vingervoeden ook met de fles gehad. En nu nog drinkt meneer af en toe zonder problemen een flesje. Ik ben wel van difrax naar Avent overgestapt, want difrax ging te makkelijk en heb een speen met een heel klein gaatje. Zodat hij aan de fles ook een beetje moet werken voor zijn eten. Maar het zal wel mazzel zijn als ik alles hier lees.
Nick heeft ook geen problemen gehad met speen en fles. In de kraamweek kreeg hij al een speen aangezien ik overvloedig melk had en hij krampjes kreeg,maar wel een sterke zuigbehoefte had. Met een combispeentje (lijkt op tepel in tegenstelling tot dental speen) op advies van de verloskundige was het huilen meteen over. Nick heeft met ca. 2 weken voor het eerst een heel klein beetje uit de fles gedronken. Ik had zo'n 20 cc afgekolfd en mijn man heeft dit gegeven. Vervolgens verder gedronken aan de borst. Dit hebben we de 2 weken daarna opgebouwd en op 10 januari, na 4 weken dronk Nick 2 hele voedingen uit de fles, aangezien ik die dag al weer naar school moest. Nick drinkt nog steeds live aan de borst behalve op mijn werkdagen (3 dagen per week) en krijgt verder de fles. Wij hebben dus geen problemen gehad en hebben het heel rustig opgebouwd, maar wel vroeg. Overigens hebben wij aventflesjes en spenen nr. 1 gebruikt. Pas toen Nick ca. 4 maanden was ben ik overgestapt op nr. 2 spenen van avent. Tot nu toe loopt alles prima! Het kan dus wel
In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat tepel/speenverwarring al weer achterhaald was. Bestaat niet volgens hun. Tja .....
Jajaja dan mogen ze in dat ziekenhuis mij vertellen waarom Jarik na de fles er helemaal niets meer van snapte en de tepel behandelde als een speen. En boos werd omdat er op die manier er niets uitkwam. Kijk het kan natuurlijk goed gaan als je kindje de verschillende technieken goed begrijpt. En een aantal kindjes snapt dat vanaf het begin. Maar neit alle kindjes zijn zo slim dus raden ze aan om er niet te vroeg mee te beginnen. Zoals voor mijn ventje die vanaf het begin niet snapte wat ie nou met die tepel aanmoest werd het alleen nog maar verwarrender...
Dat is het probleem nu juist. Doordat Mika nu de fles krijgt als ik werk (3/4 dagen per week), wil hij de borst niet meer. Daar moet hij teveel moeite voor doen! Hij begint keihard te krijsen als ik hem wil aanleggen. Vaker kolven zou kunnen, maar zie ik niet zitten. Ik kolf nu één keer per dag ruim 200 ml. Groetjes Suusje[/quote:1wrdujxy]
[/quote:2bnkd4ve] Dat is het probleem nu juist. Doordat Mika nu de fles krijgt als ik werk (3/4 dagen per week), wil hij de borst niet meer. Daar moet hij teveel moeite voor doen! Hij begint keihard te krijsen als ik hem wil aanleggen. Vaker kolven zou kunnen, maar zie ik niet zitten. Ik kolf nu één keer per dag ruim 200 ml. Groetjes Suusje
Dat is het probleem nu juist. Doordat Mika nu de fles krijgt als ik werk (3/4 dagen per week), wil hij de borst niet meer. Daar moet hij teveel moeite voor doen! Hij begint keihard te krijsen als ik hem wil aanleggen. Vaker kolven zou kunnen, maar zie ik niet zitten. Ik kolf nu één keer per dag ruim 200 ml. Groetjes Suusje