Ik heb sinds een aantal dagen last ervan dat mijn buik heel hard is rond en boven mijn navel. Dit trekt door tot onder mijn borsten. Het is geen harde buik want dit houd gerust 2 á 3 uur aan. Daarnaast herken ik een harde buik wel na de daad Wel is het vaak na inspanning, zelfs na 10 minuten lopen met de hond of de tafel afnemen bijvoorbeeld... Wie weet wat het is? Als ik het zkh opbel krijg ik elke keer te horen ja het hoort erbij, meer rust nemen. Maar ik werk al vanaf 12 weken niet meer dus genoeg rust. Merk wel sinds eergisteren dat het nu 'zwaarder' begint te worden. Is dit ook normaal bij dit termijn? Of komt het gewoon doordat het een tweeling is?
Het kan ook zijn dat dit je kindjes zijn die zich lekker met hun billen tegen je ribben aanplanten. Ik heb het ook regelmatig dat een bepaald deel van m'n buik ineens hard voelt en mijn vk zei dat dat het kindje is. Die besluit namelijk zelf hoe hij ligt en daar is soms geen beweging in te krijgen. Wat bij mij wel wert is als ik met vlakke hand rondjes over m'n buik masseer dan kruipt hij weer wat naar beneden zodat ik weer lucht krijg
Waarschijnlijk is je buik gewoon gespannen na de inspanning die je hebt geleverd of doordat je kindje snel groeit. Ik heb dit ook regelmatig gehad. Er zitten nogal wat spieren daar en die kringen behoorlijk wat te verwerken
Het zijn niet de baby's want het is echt rond mijn navel tot onder mijn borsten rondom heel mijn buik. Dus zeg maar ook de zijkanten. Wrijven helpt niet.. Alsof heel mijn huid strak staat. Niet het gevoel dat ik buiten adem ben ofzo.
Mijn buik is eigenlijk altijd gespannen en soms maar ontspannen. Dat begon ook rond de 25 weken. Nu blijkt dat ik heel veel vruchtwater heb en de kleine ook wat groter is. Het vele vruchtwater zou mijn gespannen buik kunnen verklaren aldus de vk. Ik draag nu wel een bekkenband bij lichamelijke inspanning en als ik langer moet staan omdat mijn buik best zwaar is. Dit geeft enige verlichting. Misschien kun je dat ook eens proberen.
Hier ook last van gespannen buiken. Inderdaad geen échte harde buiken, maar wel een strakke, harde, gespannen buik bij inspanning. Als ik opsta, buk, loop... en als ik dan weer ga zitten ontspant het weer. Heb jij dat ook? Of ontspant het niet als je rustig gaat zitten of liggen? Hier in ziekenhuis CTG gehad voor de zekerheid en BMM gemeten e.d. (vorige zwangerschap met 24 weken bevallen). en ze zei dat het verder (nog) niks gedaan had, maar dat ik heel rustig aan moest doen. Zo veel mogelijk rusten.
Ik heb er rond dat termijn geen last van gehad, dus denk niet dat het er per se mee te maken heeft dat het een tweeling is. Hrt voelt bij mij soms ook hard aan tussen mijn navel en borsten, maar heb hierbhet idee dat het twee hoofdjes zijn (die liggen daar ook ongeveer) naast elkaar. Dat harde gevoel aan de zijkant herken ik alleen als harde buik. Ik heb het toevallig sinds donderdag elke dag een paar keer. Als.je je zorgen maakt gewoon weer bellen hoor, je vk kan dat wel zeggen, maar als jij er geen goed gevoel bij hebt dan wordt je er nog niet rustiger op!
ik heb het ook, heb bijv zaterdag de heledag een keiharde buik gegehad, en zelfs als ik ga zitten zakt het niet af,, ben niet druk geweest.. ik denk dat het te maken heeft met groeien? moet straks naar de vk dus zal haar even vragen want het is soms echt niet fijn.. ongemerkt probeer ik het wegte zuchten lijkt het wel.. net of je te veel gegeten hebt maar wat niet afzakt.. ik hoop dat het bij jou ook snel overgaat!
Heb het al meerdere malen aangegeven bij de gyn maar krijg elke keer te horen het hoort erbij.. Als ik rustig lig word het wel iets minder maar zodra ik sta en naar de bank loop is het alweer terug. Natasjee het zijn niet de hoofdjes. Onderste baby ligt in stuit heel laag al vanaf 12 weken. Leen mijn buik voelt niet zwaar het zit gewoon in de weg haha. Als dit nog 2 dagen aanhoud ga ik gewoon weer bellen. Jammer dan voor ze.
Idd, gewoon bellen hoor! Laat ze maar lekker gek van je worden net zo lang tot ze je laten komen. Ik kan me echt alleen bedenken dat het gewoon harde buiken zijn, maar jij voelt het zelf het beste aan en aangezien je het niet vertrouwd moet je er gewoon op aan blijven dringen. Het is toch juist de bedoeling dat je belt voor als er iets is waarbij jij je niet goed voelt.. Als je nooit belt, terwijl er iets is dan is het ook weer niet goed..
Trouwens, ik reageer net over dat het niet per se zal komen, doordat het een tweeling is, maar dat hoorde helemaal niet bij het stukje over je harde buik, maar over dat het zwaarder begint te worden.. Verkeerd gelezen.