Dag dames, Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en ik heb een naar voorgevoel over deze zwangerschap. Ik heb geen symptomen en de symptomen die ik had (buikpijn, klein beetje gevoelig tepels) zijn weg. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat het niet goed zit. Bij mijn zoontje had ik ook vrijwel geen symptomen (buikpijn, erg pijnlijke borsten) maar daar wist ik gewoon dat het goed zat. Ik ben helemaal geen onzeker persoon, maar nu blijf ik maar denken dat het niet goed zit! Wie herkent dit en wat hebben jullie met dit gevoel gedaan? Ik heb over 3 weken de echo. Groetjes Liv
hallo liv, gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier ook eentje die geen symptomen had. probeer jezelf ook te vertellen dat geen zwangerschap zoals de ander is.. dus dat de eerste een ander gevoel bij had... betekend niet dat omdat je nu anders in je vel zit over deze dat het mis gaat. en zoals je zelf al weet... stress is niet goed dus probeer het echt los te laten. over 3 weken echo en dan weet je het of als je echt niet kan wachten.. dan vk vragen voor en eerder echo.
Wel/geen/andere symptomen zegt zo weinig, elke zwangerschap is anders inderdaad. Wij lieten met 8 weken een echo maken (op eigen kosten), zo wisten we in elk geval dat onze zoon op de goede plek zat. En verder... diep ademhalen en wachten. Blijf positief!
Als je heel erg zorgen hebt, dan kan je altijd de vk bellen. Het is een lange tijd he, tussen de positieve test, de eerste blijheid, en dan die eeuwigheid tot je een echo krijgt. Bij mij is dat helaas ook best een tijd met veel onzekerheid- maar ja, het is mijn eerste en ik weet niet wat ik wel en niet zou moeten voelen. Ik denk eerlijk gezegd dat Pixie gelijk heeft, en dat zwangerschappen zelfs per vrouw verschillend kunnen zijn. Hoe je ene zwangerschap verloopt zegt niks over hoe een volgende gaat.
Dat klinkt wel een beetje bekend. Bij Lena had ik er amper bij stil gestaan dat er wel eens iets mis kon gaan. Ik had ook, behalve wat vermoeidheid, geen klachten. Dit keer eigenlijk ook weer niet, maar ik heb er wel veel vaker over gedacht dat het ook verkeerd kon gaan. Zeker toen ik met 8 en later nog met 12 weken weer naar de vk ging, had ik me erop voorbereid dat het ook heel goed mis kon zijn. Stom, want waarom? Ik denk misschien omdat ik nu weet wat het is, een baby, en wat je verliest als het misgaat, en hoe veel pijn dat zal doen. Misschien is het een soort onbewust 'indekken' tegen eventueel slecht nieuws. Ofzo. Zonder dat ik erom vroeg maakte de vk bij 8 weken een echo, dat was wel fijn! Kan je niet eerder terecht? Joh, het zal echt allemaal wel in orde zijn! Sterkte
Ik had ook dat Nare voor gevoel bij mijn vorige zwangerschap, Maar helaas klopte bij mij dat voorgevoel wel, en kreeg ik met 7 wkn een miskraam. De vruchtjes waren al met 4 weken gestopt met groeien. Maar het hebben van geen of weinig kwaaltjes zegt niks. Heb nu ook bijna geen last, maar alles gaat zoals het hoord