Zere plek onderbuik: banden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juli2009, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

#1 Juli2009, 26 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2009
    Waarschijnlijk een beetje stomme vraag maar sinds 3 dagen heb ik een pijnlijk plek in mijn onderbuik, het zit alleen links en ongeveer 6 cm boven mijn lies. Heb er vooral last van als ik loop/beweeg. Is dit nou bandenpijn? Ik heb er eigenlijk mijn hele zwangerschap geen last van gehad dus ik weet het niet helemaal zeker. Ik lees ook overal dat bandenpijn bij je liezen zit en dit zit dus een stuk hoger....

2. Juli2009

Haha ik open een keer een topic...... ;)

Helemaal niemand???? Ik heb nog even gegoogled, maar daar vind ik niets bruikbaars behalve dat je banden langs je liezen lopen en een hoop ellende waar je niet vrolijk van wordt (les 1 zwanger-zijn even vergeten: niet googlen!!!! :D)

De kleine is nog lekker aan het rekken & strekken, dus ik ga er maar vanuit dat het niets is en anders bel ik de vlos wel van het weekend....

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klinkt toch als bandenpijn. Bij mij zat het ook een stuk hoger en mij vk zei dat het bandenpijn was...

4. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb ook steeds op dezelfde plek pijn, en volgens mij komt dat gewoon omdat daar iemand steeds op dezelfde plek tegenaan ligt te duwen. Denk dat het een beetje beurs is vanbinnen. Het zijn bij mij niet mijn banden, want dat voelt toch wel heel anders.

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb ook het idee dat het niet je banden zijn maar dat de kleine er tegen ligt en dat het een beetje beurs is geworden

6. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb er ook last van, maar dan Rechts in mijn onderbuik en ik heb het alleen als ik veel loop... Ik kom dan bijna niet meer vooruit van de pijn...

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik herken het ook en bij mij is het ook constant links beneden boven mijn lies.
    Ik twijfel inderdaad ook of het wel bandenpijn is. Het is namelijk een plek waar de kleine heel vaak schopt, dus misschien is het wel een gevoelige plek geworden.
    Af en toe speelt dan de pijn op, zodat ik ook haast niet meer kan lopen en het echt verkrampt. Bepaald geen fijn gevoel...

Grt Vanilia

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Klinkt exact hetzelfde als wat ik had. Een week lang, ongeveer 10-20 cm boven mijn linkerlies. En ik voelde het met name als ik opstond en ging lopen, of er eens stevig de pas inzette. Week later 3 dagen hetzelfde rechts. Nu zo af en toe eens links, soms rechts. Volgens mij vk is het toch echt bandenpijn.

9. Juli2009

Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch weer een beetje gerust... Heel stom ik weet het, maar nu zo tegen het einde ga ik me vanalles in mijn hoofd halen en zoek ik echt overal wat achter.... :( Heb nogsteeds pijn op dezelfde plek, misschien dat het haar knietjes zijn ofzo.... Mag me morgen toch melden bij de vlos, dus ik zal het haar eens vragen.

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Misschien is het inderdaad gewoon bandenpijn zoals LadyXochi zegt :). Ach ja, het hoort er allemaal bij...

11. Juli2009

Vandaag naar de vlos geweest. Volgens haar wordt de pijnlijke plek veroorzaakt doordat de baby er vaak langschuift, draait of zich er tegenaf zet, waardoor er een soort "blauwe plek" in mijn buik ontstaan is. Schijnt heel vaak voor te komen bij de laatste weken van de zwangerschap. Ook weer opgehelderd dus! :D

(Banden zitten trouwens inderdaad een stuk lager, rondom je lichaam net boven je liezen).

Deel Deze Pagina