ongesteld, maar nog hoge temperatuur?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loes, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi,

Ik ben afgelopen maand begonnen met temperaturen. Mijn man en ik zijn nu 7 maanden bezig om zwanger te worden. Eigenlijk wilde ik nog niet beginnen met het opnemen van mijn temp, maar een stukje zekerheid over het verloop van je cyclus is ook wel prettig.

Gelukkig blijk een keurige cyclus te hebben (al zeg ik het zelf). Ik heb een cyclus van 30 dagen. Mijn temp begon op 36.4 en werd daarna 36.2, tot kort voor mijn eisprong. Na mijn eisprong ligt mijn temp rond de 36.6 tot 36.8.

Ik ben afgelopen woensdag (dag 30) ongesteld geworden, die ochtend was mijn temp gezakt tot 36.2. Ik wist dus al voor dat ik was opgestaan dat ik zou gaan bloeden, wat klopte. Maar de tweede dag van mijn menstruatie was mijn temp weer 36.8 en de daaropvolgende dagen 36.7.

Ik heb 3 dagen gebloed (wat wel een beetje kort is, is normaal 5) en mijn temp is vandaag nog steeds 36.7. Wat betekent dit? Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen over, of hoeft dat niet? Heb ik deze maand wel kans op een eisprong als mijn temp nu al hoog is?

Liefs Loes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Loes,

je lichaamstemperatuur geeft eigenlijk informatie over of je koorts hebt of niet. Verder kun je wel het een en ander afleiden uit je temperatuur, bijvoorbeeld het moment van je eisprong. Je temperatuur is afhankelijk van heel veel dingen, de hoeveelheid slaap, het moment waarop je meet, wat je eet en drinkt, medicijnen, alcohol, griep of een ander virus et cetera.
    Het zegt niets over je volgende cyclus dat je nu een hogere temperatuur hebt tijdens je ongesteldheid. Waarschijnlijk heb je je volgende cyclus gewoon weer een eisprong. Maak je geen zorgen. Pas na drie cycli heb je een beetje een idee welk temperatuurverloop bij jou past. En dat is bij iedere vrouw weer anders. Het tempen is en blijft een hulpmiddel, het is geen diagnostiek.

Mirjam

Deel Deze Pagina