Ik ben dus tegelijkertijd met een vriendin zwanger en ze doet niets anders dan vergelijken, zo van "ooh ik ben veel vaker misselijk dan jou" of "die van ons was wat groter op de echo" en vandaag het leuke "mmmm ik begin al voor te lopen, je ziet nog niets van je buik". Nu is mevrouw zelf behoorlijk fors en is dit haar tweede, maar ik wordt er gewoon zo onzeker van... dus.. wie weet er een goedkope huurmoordenaar of heeft een tip hoe ik dit het beste in een gesprek kan verwerken. Het is ook nog eens iemand die zelf echt niet met kritiek om kan gaan en ook nog eens een collega waar ik dagelijks mee moet werken...
irritant he.. zo heb ik er helaas ook een paar rond lopen in mijn omgeving. En de opmerking: oo mijn buik is al groter.. Ik zeg dan altijd gewoon; mijn lichaam ziet er misschien wel weer sneller normaal uit dan jou.. Niet aardig, maar ze vragen erom hahaha
gewoon huurmoordenaar inschakele (is veel sneller haha) KIDDING! lastige situatie is nooit leuk om je heel de tijd vergelijk maar soms doe je het snel onbewust dus misschien bedoeld ze het niet kwaad?>?
Leuk he vriendinnen hahaha. Ik zou gewoon lekker met haar meepraten zo van: tja inderdaad ik kan ook zien dat je verder loopt jij buik is veeeeeeel groter. Gewoon met haar meepraten en overal gelijk ingeven. Misschien raakt ze dat vanzelf zat. En dan is het natuurlijk aan jouw om je daar helemaal niets van aan te trekken hahaha. En tja laatste optie dan toch die huurmoordenaar...
Gewoon opmerkingen terug geven... Zij: "ooh ik ben veel vaker misselijk dan jou" Jij: Ik zou me niet zo vaak beroerd willen voelen. Zij: "die van ons was wat groter op de echo" Jij: Een kleinere baby gaat er wat makkelijker uit. Zij: "mmmm ik begin al voor te lopen, je ziet nog niets van je buik". Jij": Hopelijk krijg je dan geen striemen of rugpijn.
ja precies of je kan een grapje maken in de trant van ja maar die buik van jouw krijgt duidelijk ook compensatie van achter (dikke reet) haha (maar ik weet niet wat voor type vriendinnen jullie zijn haha)
Daar zou ik ook van zijn, hoor... Keihard teruggeven. Wat het wel is: ze is waarschijnlijk zelf ook hartstikke onzeker. Ze baalt dat jij er nog leuk slank uitziet terwijl zij het figuur krijgt van een walvis. En dat gaat ze maar met zulke opmerkingen verdoezelen. Misschien als je dat bedenkt, elke keer als ze zo'n opmerking maakt, dat je je dan minder rot voelt? En anders een keer zeggen dat je het niet zo leuk vindt dat ze zulke dingen zegt. Dat jij ook wel graag met een buikje zou willen pronken en dat je geen zin hebt om je zorgen te maken. Mag ze best even over nadenken.
Hahahaha geweldige opmerkingen! Ik ben zon dooos die dat echt niet zo snel kan verzinnen hahaha Heb gelukkig niemand in mn omgevcing die zo is..ik hoor alleen steeds "Nou jij gaat lekker uitdijen" hahaha mag ook wel he met bijna 32 weken LOL
Haha, gelukkig heb ik niet zo´n vriendin. Maar wel een schoonmoeder. Bij alles wat je zegt begint ze over haar zwangerschap. Vaak van ´oh, vroeger deden ze niet aan die onzin´ Vooral als ik zeg dat ik bepaalde dingen niet kan eten. Of als ik vb zeg dat ik misselijk ben`die vrouwen van tegenwoordig kunnen echt niets meer hebben` zegt ze dan. Aaaaah, die mij het nummer van die huurmoordenaar maar
haha, herkenbaar, hier is het andersom, ik heb nogal een forse buik, en m'n schoonzus een bescheiden buikje maar die is ook 20 cm langer dan ik dus ook wel logisch, maar die had ook elke keer als ik haar zag een opmerking over m'n formaat buik, op een gegeven moment behoorlijk irritant. Ik denk idd dat het een beetje jaloezie of onzekerheid is dus nog maar eens drie keer zuchten. M'n moeder kan het ook niet laten om werkelijk iedere keer als ik haar spreek het :"Dat was vroeger allemaal niet hoor". te laten vallen!
mijn vriendin en schoonzus zijn nu ook hoogzwanger, ik let er juist op dat ik niet van die dingen zeg. Wil ook niet de "ik heb het allemaal al achter de rug-mama"uithangen
Haha ja ik gaf gisteren ook zo'n k*topmerking zonder het te beseffen. De vrouw van een kennis is net zwanger, en mijn antwoord was, ocharme ze moet nog zolang doorstaan, ben blij dat ik er bijna klaar mee ben! en dan dacht ik, oeps wat zeg ik nu
gelukkig heb ik niet zulke vriendinnen. Er zit er wel 1 tussen die onzeker is en vanalles aan mij vraagt. Ik let dus erg goed op hoe ik dingen zeg. Maar toen mijn meisje geboren was wilde ze even grappig zijn :-D En ging ze proberen mij onzeker te maken. Ik schiet in de lach en zeg, pas op he....zal ik eens ff beginnen, dan maak ik jou ff helemaal gek, dat lukt mij beter dan dat het jou bij mij gaat lukken. Zij lachen, ja, dat is zo, haha.
ja je kunt haar natuurlijk 'terugpakken' door heel ad rem te antwoorden. Maar waarom stel je je niet gewoon kwetsbaar op en zeg je dat je het op prijs stelt dat ze zoveel belangstelling heeft, maar dat je door haar opmerkingen heel onzeker wordt. Je kunt er dan nog aan toevoegen dat nu eenmaal geen zwangerschap gelijk is, dus dat je dat ook niet kunt vergelijken. Succes ermee!