Hallo. Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet sorry Woensdag een hysteroscopie gehad, 2 weken na miskraam omdat er nog een restje zat. Dat is weggehaald. Nu heb ik wat bloed verlies nog maar mn nieuwe cyclus zou wel al op gang kunnen zijn zei de gyn. Stel dat ik een eisprong krijg tijdens dit bloedverlies, kan ik dan niet zwanger raken (omdat het niet kan innestelen?) Of werkt dat niet zo? Moet ik deze bloeding niet als een menstruatie zien? Of is de dag van de hysteroscopie weer cyclusdag 1? Iemand enig idee? Bedankt alvast.
allereerst wat erg van je miskraam veel sterkte! of je deze bloeding moet zien als menstruatie weet ik niet. heb je al bloedverlies vanaf de hysteroscopie of is het later begonnen? bij mij hebben ze de hysteroscopie op cyclus dag 4 of 5 gedaan. ik verloor nog wat bloed, maar dit hebben ze tijdens de hysteroscopie weg gespoeld. menstruatie was daarna ook direct over. ook mocht ik weer direct met een iui poging starten. tussen het moment van bevruchten en innestelen zit een paar dagen, maar of je baarmoederslijmvlies voldoende is opgebouwd betwijfel ik.
Bedankt voor je antwoord. De hysteroscopie was woensdag, precies 2weken nadat mn miskraam (bloedverlies) begon. Het bloeden van de miskraam was nog niet helemaal weg maar verwaarloosbaar. Nu nog wat bloedverlies van de scopie.... Dus of ik zit nu op cd 4 (geteld vanaf scopie) of cd 17 (geteld vanaf miskraam)?
Om even wat hoop te geven: hier was het de ronde van de hysteroscopie raak. Ik had deze op 17 oktober en 24 oktober de iui, dus ja het kan! Bij mij was er geen sprake van een miskraam en wist ik precies waar ik zat in mijn cyclus maar bij jou is dat dus nog even de vraag. Misschien even ovulatietesten gebruiken om er achter te komen wanneer je weer een eisprong hebt?
Na een miskraam is je cyclus vaak wat van slag. Met restweefsel start er doorgaans helemaal geen nieuwe cyclus op. Je kunt nu niks anders doen dan afwachten en zien waar t schip strand. Een hysteroscopie gooit je cyclus niet zomaar overhoop omdat er geen hormonen aan te pas komen. Dit is de reden waarom ik na iedere mk een cyclus heb afgewacht. Dan heb je een idee of de boel erg van slag is
Hier ben ik het niet mee eens. Resten kunnen afgestoten worden tijdens een menstruatie Vandaar dat ik 2 cyclussen moest afwachten Maar van wege veel pijn toch een hysteroscopy gehad Het bloeden van de hysteroscopy kan een week duren als het dan even weg is en je hebt weer bloedverlies mag je dit zien als een menstruatie
Ik zeg ook doorgaans. Kleine restjes komen idd vaak met een menstruatie mee.. bij grotere testen blijf je vaak hcg houden waardoor je niet zomaar een nieuwe cyclus opstart. En tsja een hysteroscopy gooit een opgestarte cyclus niet zomaar in de war. Je kuntvwat bloedverlies hebben idd. Als er een kans op zwangerschap is wordt een hysteroscopie niet gedaan ivm kans op wegspoelen vrucht. Mocht je na een hysteroscopie een eisprong hebben kun je gewoon zwanger raken. Maar gezien het restweefsel zou ik hier niet vanuit gaan. Hier helaas veel ervaring met restweefsel en daardoor 2 x een zware infectie gehad. Hysteriscopieen etc allemaal meerdere keren gehad.