1e keer weer ongesteld.

Discussion in 'Na de bevalling' started by DarkAngel25, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    hey,

Ik ga denk ik voor de 1e keer na de bevalling weer ongesteld worden. Wat kan ik verwachten? Lees overal dat de 1e keer een flinke menstruatie kan zijn. Hoe was dat bij jullie? meer? minder? of gewoon normaal zoals je altijd gewend was?

Ook gebruik ik normaal eigenlijk altijd tampons, maar ik durf dat nu niet :) Toch bang dat t nog pijn doet, of pijn gaat doen, mag je überhaupt de 1e keer wel al meteen tampons gebruiken?

Liefs DA

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ben met een keizersnede bevallen dus heb gewoon tampons gebruikt.
    Mijn menstruatie was niets heftiger of minder dan voor de bevalling.
    Eigenlijk gewoon hetzelfde.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was de eerste keer qua verlies stuk minder (2de keer net achter de rug en echt een ramp!! ) maar qua klachten stuk meer....

Heb eerste dag maandverband gedaan maar ik geloof al snel wel tampon, weet t eigenlijk niet meer...maandverband vind ik ook niks.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    nee vind maandverband idd ook niks. het vloeien is al lichterlijk begonnen.. dus ben benieuwd.

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 6 maanden bv gegeven en ben toen niet ongesteld geweest. Daarna wel weer. De eerste keer stelde bijna niets voor, heel vreemd.

De 2e keer was MEGA heftig. Elk uur een nieuw tampon en ook nog maandverband. In de nacht weer kraamverband gebruikt. Had ook ernorme buikpijn.

Ik hoop dat dat iets eenmaligs was

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ben dus ook benieuwd... Vorige keer met kzs gewoon tampons gebruikt. En t bloedverlies viel mee, ik was het wel gewend.
    Maar tussen onze meiden en onze zoon zit 4 jaar zonder menstruatie (mirena:)) dus ik ben het nu echt niet meer gewend en ben bang dat het in alle hevigheid zal losbarsten.. Brrr.... We merken het wel

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Na mijn eerste en tweede bevalling was ik zeer heftig ongesteld!
    Moest 3 maandverbandjes per keer gebruiken!
    En ook paar weken geleden, leek wel of ik weer net bevallen was, stroomde er zo uit haha sorry voor de details.
    Qua klachten niet veel last gehad.
    Wel voelde ik mn eisprong weer afgelopen 2 dagen dus ben benieuwd of ik dan over 11-14 dagen ongesteld word.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn eerste menstruatie viel mee, de tweede was heeel heftig. Echt alles erop en eraan; flinke krampen, enorm hormonaal, tampons waren bijna niet aan te slepen... Nu ben ik nog steeds heel onregelmatig ongesteld (geef nog borstvoeding), en wisselt de hevigheid per keer.

9. Lunadog

Lunadog Actief lid

Apr 4, 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het viel mij reuze mee, maar dat had ik ook al bij het vloeien na de bevalling: dat was minder heftig dan mijn gewone menstruatie

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier de eerste twee keer veel heftiger. Gebruikte gewoon tampons, super ipv normaal. Maar daarna wel weer zoals ik gewend was van voor de zwangerschap, alleen een kortere cyclus 24 ipv 28 dagen)

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    nou ik moet zeggen dat ik t ook reuze mee vind vallen, vloei minder dan dat ik deed voordat ik zwanger was. heb trouwens na de bevalling ook niet zo gek veel gevloeid.

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ik heb 8 WK borstvoeding gegeven, ik ga morgen weer met de pil beginnen, heb dus nog geen echte menstruatie gehad.. Ook afwachten wat dat wordt ;)

13. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Bij mij na keizersnede was het de 1e keer heel heftig!! Ik voelde het gewoon lopen...ook met veel grote stolsels enzo...helaas na 2 weken weer een ronde...en weer vrij heftig...nu weer aan het wachten...in de hoop dat mijn cyclus weer normaal is:)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Bij mij was het zeker 7 a 8 menstruaties zo heftig dat ik kotex black night (ofzo) nodig had de eerste 2 dagen, en nog lekte ik door.
    Gelukkig is dat de laatste paar keer weer over en heb ik nu weer normale menstruaties, ging me al zorgen maken.

15. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Bij mij was de eerste menstruatie na de bevalling vrij rustig tov mijn normale menstruatie. Tampon gebruik raadde mijn huisarts mij af bij de eerste menstruatie. Dit heb ik dus pas vanaf de tweede keer weer gedaan, maar daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Ik had zoiets better safe then sorry, dus heb de eerste keer maar gewoon met alleen maandverband gedaan.

16. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

Aug 28, 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Ben net voor de 1e keer ongesteld geweest, en het was de "fijnste" ongesteldheid ooit :p Amper buik krampen gehad, gewoon normaal/weinig bloed verlies, wel wat hoofdpijn. En na 3 dagen was het alweer voor bij! Hoop dat het zo blijft!

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik was de eerste keer bijna flauwgevallen, zo erg was het! Ik moest elke 2 uur Always ultra night verwisselen, pfff zo erg :$:$

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Mijn eerste menstruatie was een stuk minder heftig als voor de zwangerschap.

19. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    Na de oudste viel het echt tegen, heb zijn luiers als maandverband gebruikt omdat ik met tampon en maandverband nog om het halfuur beide moest vervangen :( En waren op vakantie dus ook geen kraamverband in de buurt ;)

bij de tweede weet ik het niet meer eigenlijk

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Twee keer maakte ik me er veel zorgen over en uiteindelijk viel het me reuze mee. Alleen weet ik nog goed dat de onderkant heel zwaar aanvoelde. Had ik daarvoor ook, maar niet zo erg.

Share This Page