Bloedonderzoek 3 mnd, nuchter?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimba, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik moet morgen bloed laten prikken voor de screening van 3 mnd zwangerschap.
    Moet ik hiervoor nuchter blijven? Ik weet niet meer wat mijn vk hierover gezegd heeft.....
    Hoop dat iemand hier het wel weet.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb er niets over gehoord toen, was dus ook niet nuchter. Volgens mij is nuchter/niet-nuchter vooral van belang bij het meten van je bloedsuiker, en ik geloof dat ze die niet meten bij dat bloedonderzoek.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook niet dacht ik.
    Staat het niet op het formulier dat je van je VK meekreeg? Hier staan op die verwijsbrief de dingen die nuchter moeten aangegeven. En dan staat er glucose (nuchter) en glucose. De 2e had ik bij de 3 maanden.

4. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ja klopt er staat inderdaad gewoon Glucose. Maar ik dacht dat glucose altijd nuchter moest.
    Maar goed als dat bij julie niet zo was ga ik er vanuit dat dat bij ook zo is. Bedankt voor de snelle reacties!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, niet nuchter. Staat er bij mij ook altijd bij op het bloedprik formulier. Glucose (niet nuchter), zo staat het er bij mij.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee klopt, niet nuchter.

Suus

7. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    nee hoor je mag gewoon eten van te voren.

Als je wel nuchter zou moeten zou ik een probleem hebben want ik heb pas om 15.00 uur een afspraak voor bloedprikken enz ;)

8. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb vorige week laten prikken, oa ook glucose en ik had al gegeten, maakte niks uit zei ze. als je nuchter moet zijn dan vraagt het lab ook aan je of je nuchter bent.

Deel Deze Pagina