Ik wil van de (grote) ochtendfles af, ik ben nu bezig met een boterham maar dat gaat zo laaaaaaangzaaaaaaam....... op werkdagen gaat ze er al om 5.45 uit (is al wakker) eerder eruit is voor beide geen optie. Pap is geen optie (valt zwaar denk ik, ze krijgt ook uitslag rondom haar mondje), kan een ontbijt met griekse yoghurt? Of andere opties?
Iets anders op brood... het scheelt hier enorm qua tijd wat er op zijn brood zit en hoeveel hij er van eet. Boterham met niks of kipfilet doet hij veeel langer over of neemt hij maar paar hapjes van en een boterham met smeerkaas heeft hij binnen 10 min op!
yoghurt zou kunnen met wat extra granen erin ofzo, anders is het geen volwaardig ontbijt denk ik. Al vind ik persoonlijk voor die kleintjes yoghurt meer een toetje dan een ontbijt.
Ik vraag me ook af waarom je van die fles af wil, al is alleen melk voor ontbijt straks ook niet meer voldoende denk ik. Zelf gaf ik altijd pap, en ben ik rond een jaar pas 's ochtends ook een boterham gaan geven. Eerder duurde dat idd ook hier gewoon écht te lang op werkdagen.
Pap valt te zwaar op de maag, ik heb nu totaal 5x pap gegeven. 2x bambix en 3x nestlé en het was 5x huilen 's morgens. Daarom denk ik dat het te zwaar valt. En hoezo ik van de ochtendfles af wil? Het is toch gebruikelijk dat ze nu onderhand iets van een boterham oid krijgt ?
volgens mij gaat de ochtend fles eraf met ongeveer een jaar. tot die tijd een combi van broodje en een flesje. Voedingsschema gratis downloaden mijn dochter is 9 maanden en die drinkt nu alleen nog een fles van 200cc
dat kan makkelijk hoor, je kunt best 90cc bijgeven ofzo, of 120 als tussenstapje. Ik zou eerst een boterham geven en dan kijken wat hij van een hele fles drinkt. Waarschijnlijk zal die zelf al wat laten staan.
Ooh zeg dat dan haha . Komt vast goed met je meisje..ik ga binnenkort ook eens proberen hoe het gaat met een boterham sochtends
Hier staat toch echt dat je van de (grote) ochtend fles af wilt . Vandaar de verwarring denk ik.... Ik geef broodje en 180/6 en gaat goed. Voorheen 210/7. Hij drinkt van de 200cc 160cc op. Dus prima. Morgen geef ik 150/5 volgens dat schema van Little Star. Little Star, thanks voor dat schema!
Expres () gebruikt omdat ik daarmee wil aangeven dat ik de fles kleiner wil, uiteindelijk is een volle fles niet meer de hoofdmaaltijd, maar ik snap de verwarring, sorry! @tuc: volgens mij had jij vaker een vraag beantwoord met "hij" als het over mijn dochter gaat
@ kwebbel haha ja ik moest ook even 3x kijken was er toch echt van overtuigd dat je een dochter hebt gezien je onderschrift
Als je van de fkes af wilt, geef je toch een beker? Echt, die melk kan er nog niet af hoor! En ipv brood kan je ook ontbijtgranen, crackers, beschuit, rijstwafels oid geven. Hier was het bv en dan fruit, weer bv en slapen. Ze is nog maar 9 maanden. Dat brood komt wel!