Hoi, Sinds een week is het echt erg geworden, dus nu wil ik er gewoon even over klagen.. Ik heb vreselijk last van carpale tunnelklachten in mijn beide handen. Ik kan niet eens meer een stukje tekst typen, met mijn armen omhoog slapen, of een stukje autorijden of mijn vingers slaan allemaal volledig dood. En als ik daar niet snel genoeg op "reageer", dus armen naar beneden, dan gaat het echt pijn doen. Natuurlijk een futiliteit, maar irritant is het wel! Anderen ook last van? Misschien tips? Groetjes Patricia
Een polsbrace kan helpen, of misschien fysio. Verder is het gewoon super irritant, bij mij is het pas overgegaan toen ik bevallen ben. Je kunt ook tips aan de verloskundige vragen, veel vrouwen hebben hier last van! Succes en sterkte ermee.
Okee, moet toevallig vanmiddag naar de vk, ik zal eens een balletje opgooien. Met verdoofde vingers, dat wel Zie mezelf al helemaal lopen met 2 braces
Ik had het de laatste twee maanden gehad in een vorige zwangerschap. Ik weet dat het erg irritant is. Ik had aan 1 kant pink en ringvinger geen gevoel meer in de rest minder en liet vaker dingen als bestek enz vallen. Ik heb gewoon de tijd uitgezeten....
Hier ook al sinds eind nov, begin dec last van mijn handen. Ik slaap met polsbraces anders is het niet te doen. Zo pijnlijk, vreselijk. Dan moet ik gewoon opstaan om de pijn weg te laten gaan. Gelukkig geen krachtsverlies verder, maar idd typen en bijv iets open maken doet erg pijn aan de vingers. Ik hou het nog vol, mede doordat ik het idee heb dat het de laatste twee weken wat beter weer gaat. Mijn gyn zei wel dat mocht het te erg worden ik evt nog naar de neuroloog kon. Maar dat zie ik zelf niet zitten aangezien de zwangerschap al medisch genoeg is bij mij. Hoop dat het na de bevalling snel weg gaat. Dus tips: polsbraces in de nacht, met vk of gyn over praten, evt laten doorverwijzen naar neuroloog.
Ik heb een brace bij de apotheek gekocht. Was wel een prijzige (50 euro), maar het wel waard. Je hebt ze volgens mij ook wel goedkoper, misschien bij de drogist of iets? En als je heel goed verzekerd bent kan je ze misschien oom wel via de verzekering krijgen. Ik had een machtiging van de gyn om ze op maat te laten aanmeten. Maar heb alleen een basisverzekering, dus krijg dat dan niet vergoed. Vandaar dat ik een one size fits all bij de apotheek heb gekocht. De andere heb ik gekregen van iemand die er in het verleden ook last van had. Die zit niet helemaal goed, maar helpt wel voldoende.
Heel vervelend, ik heb er ook last van. En het duurde na mijn zwangerschap ook maaaaaanden voor het over was. En nu dus weer zwanger Hoe dan ook: ik kreeg van de VK ook een goedkopere tip, namelijk van die polsbeschermers voor bij het rolschaatsen. Wie weet helpt het!
Pff, nou, ik ga maar eens rondkijken! Ik ben wel wat uitgebreider verzekerd, maar dat zegt tegenwoordig ook niet veel meer.. Het lijkt steeds erger te worden, ook krachtsverlies nu.. Maar ik klaag nog steeds niet