Geen idee of 't topic hier thuis hoort, maar dit leek mij de meest logische plaats. Vraag me af hoe lang je gemiddeld last hebt van de hechtingen? Ik ben gehecht na de bevalling en niet eens zo veel hechtingen. Er zijn er twee met verdoving gezet en twee zonder. Inmiddels is 't dus drie maanden terug en de plaats waar de hechtingen zijn gezet is nog steeds gevoelig (om 't maar niet pijnlijk te noemen). Is dat normaal?
Bij mij is het korter geleden dus kan niet zeggen hoelang het duurt, maar ben zelf ook wel benieuwd. Want snap wat je bedoelt met het gevoelige nog.
Tjah of het normaal is weet ik niet maar ik heb er ook behoorlijk lang last van gehad nog! Ik denk dat ik pas na een half jaar echt kon zeggen Heey ik "voel" het niet meer. En nu als ik ziek word/ben of ongesteld dan is het nog allemaal wel wat gevoelig.
Ben 4 september bevallen en heb toen een knip gehad. Is gehecht met 5 hechtingen. Ik merk nu dat ik het elke dag al minder voel. Hechtingen zijn nog niet helemaal opgelost dus dat irriteert en terekt soms nog. Weet niet hoe het zal zijn als de hechtingen helemaal weg zijn of dat het normaal is dat je na 3 maanden nog last hebt.
Ben ook gehecht na een knip maar al mijn hechtingen zijn los gegaan dus had een grote open wond. Nu naar ruim 3 maanden ook nog veel last van maar vind k niet gek. Ts als je het niet vertrouwd, gewoon even naar laten kijken
Ik ben bij alle 3 de kinderen gehecht omdat ik wat uitgescheurd was. Ik weet niet precies hoeveel hechtingen het waren (3-5?), inwendig en uitwendig, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Ook in de kraamweek nauwelijks gevoeld. Het is wel nog een tijdje wat opgezet en hard geweest, dat is langzaam weggetrokken. Nu, 5 maanden na bevalling, voel ik duidelijk het litteken, maar doet geen pijn, ook niet tijdens gemeenschap. Nergens last van... Ik zou 3 maanden last/pijn niet 'normaal' vinden en even laten zien/bespreken met huisarts...
een paar maanden (bij de tweede, was maar 1-2 steekjes ofzo) , bij de eerste zelfs nog steeds (bij slecht weer of ongesteldheid e.d.) maar zeker een jaar echt last (maar was totaalruptuur)
Bedankt voor de antwoorden. Het is dus erg verschillend. Ik wacht 't nog even af, als ik er over een paar weken nog steeds evenveel last van blijf houden, ga ik toch maar even naar de HA, maar misschien neemt de pijn/gevoeligheid gewoon langzaam af en heeft het meer tijd nodig.
Ik heb een knip gehad ivm vaccumpomp. En helaas daarbij ook nog uitgescheurd. Heb in de kraamweek enorm last gehad van de hechtingen. Zijn vroegtijdig een aantal verwijderd. Kon niet lopen zitten of haast uit bed komen. Eerste paar x sex deed wel erg zeer. Na 4 maanden had ik geen last meer.
hier 10 hechtingen gehad.. was overal en nergens een beetje uitgescheurd. ik heb er nauwelijks last van gehad, had teveel andere pijntjes geloof ik.
Heb je oplosbare hechtingen? Die had ik dus wel, heeft zeker 2 maanden geduurd voordat ze eruit waren.. Tot die tijd erg last gehad.. Nu ben ik bijna een half jaar verder en heb ik nog steeds met seks wel last van waar de hechtingen hebben gezeten.....
Heb een knip gehad dus gehecht. Kraamweek veel last van gehad, ze trokken vreselijk kon haast niet normaal zitten. Op dag 6 kwam de vk en heeft ze de hechtingen eruit geknipt, de wond was nog niet dicht stond aan de bovenkant nog beetje open. Elke dag spoelen en 'luchten' zonder ondergoed slapen, en het was zo over verder nooit geen last meer van gehad. Was zo opgelucht toen die hechtingen eruit gingen, kon weer normaal zitten en lopen heerlijk.