Aaaargh ik erger me!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoi allemaal,

Ff spuien hoor, ben zo geïrriteerd!!Word er echt gek van dat mensen me heel tijd aanstaren als ik zeg dat ik nog geen rijbewijs heb... En dat mensen die dat weten binnen 5 minuten elke ontmoetingvragen: "En ben je nou nog niet begonnen met rijles??".
    Ik ben nu sinds een week 21 en ben student psychologie. Ik heb al 2 bijbaantjes om de studie te betalen, rijles is voor mij echt nog niet haalbaar. Ik zet wel elke maand geld opzij en ben echt van plan van de zomer of volgend jaar te beginnen, dus waar bemoeit iedereen zich mee??? Niet iedereen heeft ouders die willen/kunnen sponsoren! Ik ben toch niet minder waard omdat ik een paar jaartjes wacht??? :(:(:(

2. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Je bent geen uitzondering hoor :)
    Ook ik heb alles zelf moeten bekostigen en was "al" 22 toen ik met rijlessen ben begonnen...
    Niks van aantrekken wat andere mensen zeggen!
    En als ze steeds weer vragen of je nou al begonnen bent moet je ze gewoon om een bijdrage vragen :D Dan zijn ze snel uitgevraagd haha

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik was ook 21 toen ik mijn rijbewijs haalde hoor! Dus geen uitzondering mijn vriend was trouwens pas 26 haha

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Bedankt, goed o m te horen! Zou er depressief van worden, pfff... En de mensen die het hardste roepen zijn juist degenen die het hebben gekregen. Ik voel me elke keer weer dom als ze zo reageren, terwijl ik er op zich juist best trots op ben dat ik al bijna 2000 euro heb gespaard! Terwijl ik sparen toch heel moeilijk vind haha! Ik zei altijd als ik 2000 euro heb dan begin ik; heb een hoop mensen gehoord die het binnen dat bedrag hebben gehaald, en een aantal niet, maar dan heb ik iig weer een 'voorzetje' en kan ik terwijl ik bezig ben nog bijsparen etc.

5. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    ik ben 36,heb 'm ook niet,en mis 't ook niet zo(alleen bij extreme regen eigenlijk)
    Doe alles op de fiets,en ruim voldoende OV hier in deze grote stad;)
    Heb ook nog een brommertje staan in de schuur die ik nog kan laten opknappen en verzekeren;)

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Mijn vriend was ook 26 toen hij hem haalde.. moest ook alles zelf betalen. Nou hij is er niks minder op hoor;) Gewoon niks van aantrekken..

Anders aan die mensen zelf vragen of ze je willen sponsoren op t moment dat ze t zo gek vinden:p

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik ben 25 en heb m nog niet. Wil m wel halen, eigenlijk dit jaar maar ja waar blijven de centen :p
    Heb wel 2 jaar rijles gehad, drie keer gezakt en daarna was mn geld op.
    Dus ik spaar nu even verder haha.

Ik wil ook geen auto aan gaan schaffen, maar wil m toch halen omdat ik nu bij mijn schoonmoeder zie dat ze nergens naar toe kan, omdat alleen dr man een rijbewijs heeft.
    Nu vind ze het heel jammer, ze kan niet even naar dr kleindochter komen, terwijl er een auto voor de deur staat.

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ach meid ik ben 38 en heb er ook nog steeds geen dankzij allerlei dingen. Ook geen ouders die de ruil tussen rijbewijs vs niet roken wilde maken. HELAAS want roken doe ik nog steeds niet! ;)
    Laat je niet gek maken! Als het niet kan dan kan het niet.
    Helaas was het plan om dit jaar als Wendy op school zit te beginnen voor mij.
    En nu ons inkomen gehalveerd is zit het er WEER niet in.
    Ben ik minder waard omdat ik geen rijbewijs heb?
    Dacht het niet!

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben 25. 3x gezakt ivm een slechte rijschool & nu dus examenvrees (is ook bij Kassa aan het licht gekomen enzo) belachelijk veel rijlessen gehad en dus nog niks... en ja... nu zijn de centjes op.

Je bent echt niet de enige!

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Thanks allemaal <3 ik ben wel bang als ik moet beginnen, ik heb ook echt geen richtingsgevoel/ flauw benul van verkeersregels etc haha.. ben dan ook echt bang dat zo'n instructeur me dom vind omdat er over het algemeen alleen maar 18/19 jarigen lessen of zou dat niet waar zijn? Lijkt wel of iedereen in mn omgeving het met 18 heeft gehaald..

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik was ook "pas" 24, had ook geen ouders die ook maar iets bijbetaalden. Ik was super trots op mezelf dat ik het toch helemaal zelf voor elkaar heb gekregen en dat ik hem toch mooi binnen had, ik schaamde me totaal niet eigenlijk. Ik vind het niets uitmaken hoe oud je bent! De omstandigheden zijn er niet altijd naar toch om het te kunnen halen..

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Groot gelijk dat je wacht tot je zeker weten genoeg geld hebt.. kan je in één keer door gaan met lessen...

Mijn man en ik waren beide 18 toen we ons rijbewijs haalden.. Maar dat moesten we toch echt zelf betalen. En dat was niet omdat ze het niet konden betalen, maar we hadden beide een bijbaan in het weekend/vakanties en onze ouders waren (zijn) van mening dat als we oud genoeg zijn om ons eigen geld te verdienen, we ook maar moesten leren om te sparen voor de dingen die we wilden.. En aangezien een rijbewijs halen op je 18e niet noodzakelijk is, konden we dat fijn van ons eigen geld doen.. En zo zal het bij onze kinderen ook gaan..

Je bent echt niks minder zonder rijbewijs.. Nog goed voor je conditie ook als je vaker de fiets moet pakken:p

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Vind dat altijd zo een waardeloze regel.
    Niet persoonlijk op jou bedoelt hoor ;) maar ff je gequote voor t gemak.

Vind t altijd chantage om een tiener zo om te kopen.
    En trouwens, ze gaan dan wel stiekem roken,als ze t echt willen.
    Of ze hebben hun rijbewijs gehaald, en 3 maanden later roken ze. :cool:
    Tja, ieder zn keuze, maar hier zullen we dit nooit gebruiken om de kinderen van t roken af te houden.

On topic: :D
    Ik vind t ook niet raar hoor.
    Maar als je in een dorpje woont is dat bijvoorbeeld heel anders dan in de grote stad.
    Stad kan je overal heen met OV, maar als je een keer uit t dorp wil dan is t makkelijker om zelf een rijbewijs te hebben.

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Jeetje je bent pas 21.. Niet iedereen wil/kan zijn rijbewijs met de 18 al hebben! Ik ken dr zat van 30 die ook geen rijbewijs hebben!

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Jah, idd! Daarbij komt dat ik als student nu voorlopig nog gratis OV heb (woon zelf niet in Rotterdam, maar wel heel vlakbij , ben er in 15 minuutjes). En daarom heb ik nu ook nog niet echt een rijbewijs nodig :) Is toch goedkoper met OV nu :)

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oh ja, ik denk dat mijn ouders het ook wel zouden kunnen betalen, maar zij betalen al een groot deel van m'n studie en vinden idd dat ik er prima zelf voor kan sparen. Vind ik ook, geeft elke keer weer voldoening als ik geld op mn spaarrekening stort :D

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik was ehhh 23 dat ik begon, niet persee vanwege het geld.. maare had er simpelweg nog geen behoefte aan, lieve mama en vriendlief die taxi speelde, totdat vriendlief er flauw van werdt en me letterlijk de rijschool heeft binnengesleept...

ehhh nu achteraf denk ik goh wel verrekte makkelijk... waarom heb ik t niet eerder gedaan, maar dat komt ook door de omgeving, op t platteland heb je sneller een rijbewijs nodig als in de stad...

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In Nederland was een rijbewijs voor mij niet betaalbaar. Ik heb het wel geprobeerd, maar had extra lessen nodig, twee keer gezakt, dus toen was het geld op. Ik was toen een jaar of 28.
    Ik heb mijn rijbewijs pas hier in Portugal (veeeeel goedkoper) 4 jaar geleden gehaald, toen ik 34 was. Het is hier ook hard nodig, want OV is 3x knudde en fietsen levensgevaarlijk.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ook ik kreeg dat niet van mijn moeder hoor... ben begonnen toen ik 25 was..... en 26 toen ik het gehaald heb.... irritant he die stomme vragen wanneer je gaat beginnen... achja....

20. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Je moet gewoon lekker op je eigen tempo werken en die mensen anders simpelweg vragen of zij een financiele bijdrage willen leveren zodat jij je rijbewijs kan halen, als zij dat zo nodig vinden.

Ik ben begonnen op m'n 18e. Zou 5 rijlessen krijgen van m'n ouders (die moet ik nog krijgen) 3x afrijden, examenvrees en een l*l van een examinator die een ingreep deed.
    Uiteindelijk is het maar goed dat ik em niet gehaald heb. Ik was er niet klaar voor, had geen rust en geduld ervoor om deel te nemen aan het verkeer. Nu ben ik 29, en ga ik opnieuw voor m'n theorie, omdat het nu veel beter 'voelt', om opnieuw die stap te zetten.

Deel Deze Pagina