Ik moet het soms echt weg zuchten... Ben nu 15 weken zwanger en iedere dag heb ik wel harde buiken. Niet zo heel erg vaak, maar toch wel een paar keer. Dit lijkt me toch niet goed of wel? Ik maak me er wel een beetje zorgen over. Soms moet ik echt even rusten en dan gaat het wel weer. Het is vooral als ik te snel opsta, of als ik buk of misschien iets teveel heb gedaan op mijn werk bijvoorbeeld.. Het lijkt echt net of er een baksteen in zit op dat moment. Blaasontsteking is het niet, want dat heb ik vorige week laten testen. Mijn huisarts zegt dat het onschuldig is en ook mijn gyn verteld mij dat ik me geen zorgen moet maken. Pas wanneer het vaker dan 10x per dag is, moet ik aan de bel trekken. Is dit niet vreemd? Wat vinden jullie? Liefs, Miireii
Hoi Hoi Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook vanaf ongeveer 15 weken. is af en toe best wel vervelend maar niet iets om je zorgen om te maken. Groetjes
Ik heb harde buiken met 12 weken, en ik word hierdoor wel nog strenger onder controle gehouden. Maar ik heb dan ook een baarmoeder afwijking. Zelf ben ik nu aan het turven. Gister had ik er 7 over de dag verdeeld. Best veel als je geen zak uitvoert... Zit namelijk al halve dagen in de ziektewet. Volgende week weer naar gyn, vind hij dat ik teveel harde buiken heb mag ik helaas niet meer werken. ik zou het in ieder geval wel goed in de gaten houden. Liefs
hoi, Ik heb het ook gehad rond die tijd (ben nu 20 wkn), best vaak en ook pijnlijk. De verklaring van de verloskundige was dat dat de reactie is van je BM op een spier die te snel groeit. Ik vond dat wel aannemelijk. Met 18 weken had ik weer zo'n opstoot en nu is de rust weergekeerd! Niets om je zorgen over te maken, alleen een paar dagen hinderlijk. Het gaat vanzelf weer over. Sterkte
Oke, bedankt voor jullie antwoorden.. Ik voel me wel iets geruster, maar blijf het in de gaten houden
Ja ik heb het ook al een paar weken. Kon me het niet herinneren van mijn vorige zwangerschap, dat ik ze al zo vroeg had. Maar goed, hier hou ik het ook in de gaten. Luister maar goed naar je lichaam hoor.
Idd luister naar je lichaam, als je het echt niet vertrouwd gewoon vk bellen. Ik heb er ook last van, kreeg het advies 'rustig aan doen' mee, nou is dat niet echt makkelijk met een huishouden en een kind van 4, maar als je het gevoel hebt dat het ff teveel is, pak dan even je rust.
Ik heb dat rond de 12 weken heel erg gehad... bij mij had het volgens mij vooral met het groeien van mijn baarmoeder te maken. Nu heb ik zo goed als geen harde buiken meer, maar wel snel last van mijn buik. Dus als Eva 's middags slaapt hang ik lekker op de bank (maar dat deed ik voor ik zwanger was meestal ook wel )