Hey meiden, sinds een maandje heb ik het Mirena spiraaltje omdat ik een beetje pilmoe ben. Volgens de Rutgers stichting, waar ik gisteren was, zitten hier zo weinig hormonen in dat je er eigenlijk niets van zou moeten merken. Nou wil ik ook niet heel eigenwijs zijn, maar ik denk toch dat ik er een beetje last van heb. Wel veel minder dat met de pil, dat wel, gelukkig. Wie heeft er ervaring met de Mirena? Merken jullie nog iets van de hormonen? Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren. Groetjes, Dominique
Ik heb helemaal geen last van de hormonen in de Mirena. Ik had bij de pil vooral in de stopweek hoofdpijn. Heb nu nergens meer last van. Anders even vragen aan je huisarts?
Ik heb het al aan mijn huisarts gevraagd en hij zei dat ze er bij de Rutgersstichting meer van wisten dan hij.
Ik heb zelf geen ervaring (ik heb wel de Mirena gehad maar heb daar nooit wat van gevoeld). Maar een vriendin van me is zo verschrikkelijk allergisch voor hormonen, dat als zij de pil slikte, ze echt dood-en doodziek werd. Tevens werd zij tijdens de eerste drie maanden van haar zwangerschap zo ziek door de hormonen, dat ze bijna met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis belandde door al het spugen. Zij heeft nu sinds een paar jaar de Mirena, en heeft daar geen centje pijn van, totaal niet ziek, doordat het zo weinig hormonen zijn. Misschien is het in jouw geval alleen een omschakeling van pil naar Mirena? Want als je van de pil nooit ziek werd, kan ik me zowat niet voorstellen dat je dat van de Mirena wel wordt....
Ik word er niet ziek van, hoor! Ik heb over de bijverschijnselen die je ook van de pil kan krijgen zoals hoofdpijn en meer eetlust. Ik voel me altijd een beetje wazig en vlak als ik hormonen slik. Ik word er een beetje down van. Ziek is wat anders. Ik was ook pilmoe, niet pilziek. Groetjes, Dominique