Als Britt haar fles leeg heeft dan spuugd ze best een lading weer uit. Ook heeft ze iedere keer de hik na een voeding. Leg ik haar in box dan spuugd ze ook, maar zit ze in haar wippertje dan heeft ze nergens last van. Heeft er iemand tips .. of een idee wat er mis kan zijn?? xxx Silvie
Misschien stroomt t sneller terug als ze ligt. Ik zou haar in ieder geval in het wipstoeltje zetten na het drinken.
Lars heeft heeeeel veel gespuugd daardoor zijn we uiteindelijk bij een kinderarts tercht gekomen. Nij Lars waren het 2 factoren, een reflux en koemelkallergie. Als het er echt in een boog uitkomt, in een grote golf, die echt wel een end weg komt te liggen moet je even contact opnemen met je cb. Veel kindjes spugen echter, het klepje wat de slokdarm afsluit is nog niet goed afgsloten waadoor voeding eerder terugkomt. In het wippertje zetten na de voeding is al heel goed. Verder kan je in overleg met je cb Nutriton toevoegen aan de fles. Dit is Johannesbroodpitmeel. Ik zou het echt in overleg doen want de ontlasting kan er anders van worden en niet alle kindjes reageren er goed op. Dan heb je ook nog voeding voor spugende babies maar die zou ik ook in overleg geven. Maar het is echt zo dat babies veel kunnen spugen zonder dat er echt iets aan de hand is. Hou haar gewicht goed in de gaten!
Haar gewicht is wel goed .. ze komt veel aan .. in 3 weken ongeveer 900 gr. Net gaf ik haar de fles (met afgekolfde bv) en heb haar na een paar slokjes even laten rusten. Ze heeft alleen ipv 100 maar 60 cc op.
Het is ook normaal dat kindjes die bv krijgen meer spugen. Ik heb de poten aan het hoofdeinde van Serjenka's bedje op 2 blokjes hout gezet van ca. 10cm hoogte en dat helpt ook bij haar, waardoor ze nu toch een stuk minder overgeeft.
Ewout geeft af en toe een mondje terug, maar soms ook met een hele boog. Gisteren ook, het kwam zelfs zijn neus uit! Ik heb af en toe het idee, dat hij gewoon te veel drinkt. Kan dat ook? dat drinkt hij wel 20 of 30 minuten aan een borst.
Veel bv kinderen geven melk terug. Soms een mondje, soms met een grote boog. Er zijn veel gevallen waarin dit geen probleem is voor het kind zelf (geen last van), alleen een wasprobleem voor moeders. Heb je de indruk dat jouw kind er last van heeft, trek dan aan de bel.