kleine buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door novanne, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al 30 weken zwanger maar heb ik nog steeds maar een klein buikje. De meeste mensen geloven me dan ook niet als ik zeg dat ik 7 maand zwanger ben. Ze denken hooguit een maand of vier, vijf.
    Ik vind dit zelf heel irritant en maak me dan ook telkens zorgen of het kindje dan wel goed groeit. Volgens de verloskundige is alles oke (hoewel het waarschijnlijk geen 8 pond zal worden, hihi).

Zijn er meer dames die ook maar zo'n klein buikje hebben.
    Ik kan helaas geen foto plaatsen want mijn digitale camera is kapot.

groetjes
    Anne

2. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

vervelend he als je zulke opmerkingen krijgt. de een heeft nu eenmaal een grotere buik als de ander. En dat heeft niks met de groei van je kindje te maken hoor gelukkig. zolang de verloskundige zegt dat het goed groeit hoef jij je geen zorgen te maken.

geniet nog lekker van de laatste weken.

x

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Kan me voorstellen dat je zulke opmerkingen niet leuk vind. Je wil toch trots met je buikje showen.
    Ik heb precies het tegenover gestelde. Mensen vragen of ik zeker weet dat het geen tweeling is. :( (tis overigens wel maar een klein kindje)
    Maak je niet druk om de groei van je kindje als de vk zegt dat alles ok is moet je daar op vertrouwen.

Geniet van de laatste weken het gaat heel snel voorbij.
    (hmmm alhoewel die laatste 2 weekjes ;) )

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook dat probleem, ik vind het zelf wel een enorme buik, maar iedereen om me heen niet, maar de VK zegt dat alles goed is, en daar gaat het om.

Helaas hier ook geen representatieve foto...camera kaduuk.

So don't worry!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    laatst zag ik me oude buurvrouw en die was bevallen maar daar zag je 9 maanden niet eens dat ze zwanger was ,zowel bij de eerste en bij de 2de niet.
    van de 1ste zagen we opeens slingers hangen

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik heb ook niet echt een grote buik, vooral niet als ik het met sommige buiken van rond dezelfde tijd vergelijk. Maar goed, vorige week nog een echo gehad en het kindje lag helemaal op schema. Maar inderdaad, af en toe word je wat onzeker van mensen met opmerkingen van 'dat is vast een kleintje' ofzo. Hoop dat mijn buik ook nog wat verder groeit.
    Zolang de verloskundige zegt dat het allemaal goed is, zal dat wel zo zijn.

7. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    bij mijn eerste werd ook gezegd nav een kleine buik goh dat word geen 7 of acht ponder nou hij was mooi 7,5 pond en ik was zelf 15 kilo aangekomen dus ik zat mooi op het gemidelde was die overigens in een week weer kwijt na de bevalling hahaha het zegt niks je kan het pas zeker weten als je kind er is maak je maar geen zorgen hoor sommige baby's vinden het lekkerder helemaal in de rug te liggen tja gevolg klein buikje

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    ik heb dat ook hoor meid, mijn buikje stelt echt nog niks voor en kan echt zo onzeker worden van mensen die gewoon keihard zeggen, wat heb jij nog een kleine buik, zal wel een heel klein kindje zijn.. Bij de 20 weken echo lag hij nog goed op de groei en volgens de ha is er ook niets aan de hand, maar wordt er soms toch knap onzeker van.

9. Niet meer actief

ik had ook een kleine buik. Maar na 30 week begon het wel harder te groeien. Volgens mij staat er nog wel een foto in me album.

10. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    vervelend he die opmerkingen.
    Ik heb juist steeds opmerkingen gekregen dat mijn buik groot is. Moet zeggen dat het nu minder gezegd wordt dan bij mijn 1e zwangerschap.
    Maar het is wel irritant..

11. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik had ook een vrij bescheiden buikje hoor! Maar daar kwam na de 36 weken ofzo wel wat verandering in. Ik heb tot bijna 42 weken gelopen en werd toen ineens echt wel dik.
    En uiteindelijk ook een baby van 4200gram gekregen.....

12. novanne

novanne Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties.

Ik weet natuurlijk ook wel dat de grootte van de buik niet zoveel zegt en dat ik gewoon naar achteren draag. Maar toch word ik er telkens zo onzeker van. Fijn om te lezen en te zien dat er meer zijn met maar kleine buikjes.

groetjes

13. Hebben degene met kleine buik dan ook een slank figuur? Ik ben namelijk 1,73 m. en maar 52 kg. Mijn moeder zegt dat ik vast een klein buikje krijg, omdat ik zo slank ben. Ik weet niet of je figuur daar wat mee te maken heeft.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij maakt het helemaal niks uit. Het is allemaal afhankelijk hoe je draagt en hoeveel je bijkomt. Bij mijn vk wordt er ook niet meer gewogen omdat het niks wil zeggen over de grootte van je kindje.

Buiken moeten niet vergeleken worden met elkaar, net zoals met zoveel dingen heeft iedereen wel een mening. De een zegt tegen mij dat ik een kleine buik heb en een ander dacht 3 weken geleden dat ik al uitgerekend was. Zolang je vk/gyn zegt dat alles goed is, moet je daarop vertrouwen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    volgens mij heeft het niet echt met je figuur te maken hoor, ik ben zelf echt niet superslank, maar heb toch echt maar een klein buikje. Om even te vergelijken, ik ben 176 en weeg normaal zo'n 70 kilo. Wel had ik altijd een redelijk platte buik.

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Herken het ook hoor, toen ik een keer in de lift stond vroeg er ook iemand hoe ver ben je?
    Ik vertelde dat ik vijf mnd was, nou dan heb je een klein buikje hoor (is zij expert?)
    Weet op het moment sta je helemaal perplex maar later denk je laat ze maar &*^%$*#

Nu komt het bij mij denk ik ook omdat ik maar 2 in plaats van 3 bloedvaten heb in de navelstreng, en de kleine meid goed in de gaten wordt gehouden, maar toch!

jessica

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Zeer herkenbaar! En sinds ik verlof heb begint het eindelijk wat te worden. Maar zie het ook als voordeel! Waarschijnlijk minder klachten, striae, vocht vasthouden etc. En ik zelf merkte ook dat ik de baby heel goed voelde (en mijn vriend ook) en buik zag bewegen, de hik voelen etc. Dat is harstikke leuk! En als je een dikke buik heb merk je dat misschien wat minder allemaal. Ik zou er lekker van genieten en zolang de vk zegt dat de beeb op schema is dan kan je daar zeker vanuit gaan. Ook is het lekker dat je fysiek nog wat meer kan met een kleinere buik, kortom: GENIETEN :)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    @jessica: ik heb even in je album gekeken en jouw buik was met 20 weken al dikker dan die van mij nu..vind het idd een rare reactie van zo'n vrouw hoor, weet zij van iedere zwangere hoe groot de buik is ofzo? ik kan me daar ook echt kwaad om maken.

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ja joh sommige denken dat ze volgens mij alle ''kennis'' en ''wijsheid'' in pacht hebben ;)
    Laat ze meestal wel kletsen, maar toch de ene keer kan je er beter tegen dan een andere :( (hormoontjes :D )

jessica

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    haha idd, hormoontjes kunnen mij soms ook behoorlijk lastig maken. Kan er vooral onzeker van raken als mensen zoiets zeggen. mijn halfzus zei laatst tegen me dat er wel een heel klein kind uit moest komen, omdat ik zo'n kleine buik had.. Ik weet dat het niet zo is, maar wordt er toch onzeker van.

Deel Deze Pagina