Besef dat die 400 euro nog niet het ergste is, als je een wortelkanaalbehandeling hebt ondergaan, betekend het ook dat er tzt een kroon op moet a 1000-1500 euro. Ik zou ze sowieso in gebreke stellen vanwege de slechte zorg en zorg dat je de foto's die bij de spoed zijn gemaakt eerst in handen krijgt.
Is dat standaard zo? Ik heb vorig jaar een wortelkanaalbehandeling gehad, maar hier niets over gehoord?
Die heeft onze tandarts indd, zal vragen of ik ze ook kan krijgen! Dankjewel voor de tip. Is dat echt met elke wortelkanaalbehandeling? Heb er namelijk al 2 eerder gehad
Nou lekker dan. Maar je gevoel had het wel goed dus. Gaan ze die goede kies en die 2 wortelkanaal behandelingen in 1 x doen?
Ja zei mijn tandarts ook, de kies wordt er zwakker door ( iets met minder voeding) waardoor je uiteindelijk aan een kroon zit. Ik heb al flink wat wortelkanaalbehandelingen gehad en nu 10 jaar later wordt er deze maand kroon nr 2 geplaatst. Ik doe dit elk jaar aan het einde van het jaar als ik nog veel budget van mijn verzekerd bedrag over heb ( zit in het hoogste pakket )
Ik weet het niet. Morgen ga ik naar m'n eigen tandarts dan gaan we kijken wat we gaan doen! Vind nogal wat 3 wortelkanaalbehandelingen, denk dat ik 1 kies die helemaal achterin zit maar laat trekken!
Ook al zoveel wortelkanaalbehandelingen! Ik word er soms niet goed van . Half jaar geleden was ik trots dat ik maar 1 gaatje had en nu zit ik met 3 kiezen die nagenoeg dood zijn..
Wat vervelend zeg! Hier ook veel Probelemen gehad met een paar kiezen. Toen er weer een wkb moest plaatsvinden, die ruim 700 ging kosten, heb ik ervoor gekozen om te trekken. Scheelt een hoop geld En inderdaad; kiezen waar een wkb heeft plaatsgevonden blijven zwak en hebben tzt een kroon nodig. Mijn vriendin heeft er ook al heel veel gehad en spaart nu echt voor de kronen; elk jaar 1. Sterkte iig met de pijn! Niks erger dan kiespijn
Aangezien jullie wat ervaring hebben met tandartsen, ik heb dus ook een gaatje laten vullen ruim een week geleden maar kan nog steeds niet kauwen aan die kant? Voelt alsof ik m'n zenuw voel als ik iets bijt. Is dat normaal bij een gaatje? @Mammavantwee heb jij deze ervaring ook? Ik had voorheen nooit last van die kies, het is dat de tandarts zei dat er een gaatje zat, maar heb nu bijna spijt dat ik die kies heb laten vullen.
Het is normaal dat je napijn hebt zeggen ze, alleen de keren dat ik napijn had, zat het helaas nier goed. Het is bij 1 kies allemaal begonnen met een klein gaatje. Daar bleef ik, na het vullen, erg veel last van houden. Toen bleek dat hij de zenuw geraakt had er er een wkb behandeling moest plaats vinden. Dat is gebeurd, maar nog steeds last gehouden. Daarna volgde een apex en toen hij weer pijn ging doen wilde ik er geen cent meer aan uitgeven en heb ik hem laten trekken. Helaas dus niet echt een positief verhaal van napijn…
Jeetje , had je ook alleen pijn tijdens het kauwen of gewoon de hele dag? Als ik er niet op kauw voel ik niks en als ik er wel op kauw voel ik een soort scherpe zenuwpijn, dus kauw nu gewoon aan de andere kant. Wkb wil ik dus echt niet, echt een trauma daaraan overgehouden. Misschien een rare vraag maar heb je nu op die plek geen kies meer?
Ik had vooral pijn bij aanraking, dus idd vooral bij kauwen, of met mn tong er tegen duwen. Ik bedenk me nu alleen dat ik de kies nog wel heb Hij is nog een keer afgebrokkeld, en nu geen last meer van. maar ik kreeg toen juist last van de kies erachter. Die had hij aangetast. Die achterste kies had toen zo’n groot gat dat het kiezen was; wkb of trekken. Ik heb voor het laatste gekozen, omdat ij het niet zag zitten. Achterin heb ik nu dus meer ruimte. Aan de andere kant is mn een na achterste kies getrokken, daar heb ik dus idd een gat. In het begin erg groot, maar dat slinkt wel nog een beetje.
Kan ook zijn dat je vulling iets te hoog is. Had ik ook, was maar een klein beetje maar had er best last van. Wat eraf laten halen en toen voelde het weer goed.
Was het een klein gaatje, of moest er een grote vulling in? De kies waar ik nu een wkb in moet heb ik 3 weken geleden laten vullen.. waarsch toch een te groot gat waardoor de vulling tegen de wortel aan gaat en dat gaat irriteren. Ik voel het ook vooral met eten of er tegenaan gaan. De laatste paar dagen wel wat meer pijn, maar dat kom omdat ik er al vanaf het weekend mee loop. Heel veel succes, hopelijk valt het bij jou mee!
Ik had er ook nog nooit van gehoord type er bij mij dit jaar 2 kiezen doormidden braken. 2 kiezen die een wortelkanaalbehandeling hebben gehad en daardoor verzwakt waren.
Bij mij was het ook steeds een paar maanden na de bevalling dat het raak was, ook nog eens (op 1 na) allemaal aan de linkerkant (boven en onder)
Dank voor je reactie, ik zou het echt niet weten. De tandarts gaf aan dat er een gaatje zat, ik heb geen flauw idee hoe groot het gaatje is. Ik moet morgen terug voor een ander gaatje wat gevuld moet worden, dus ga het gelijk even vragen. Hoe gaat het nu met je?
Gaat goed, vind de behandeling opzich wel mee vallen. Dinsdag gaat hij de kies afmaken daar zie ik meer tegenop om een uur met m'n mond open te liggen Zou het indd even navragen, misschien komt het wel door het vullen en is het nog napijn! Succes morgen!!