Bevalling in aantocht?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loraintje, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    hey dames,

Ik ben 39+1 zwanger van ons eerste kindje. Ik heb dus geen idee wat me staat te wachten. Nou heb ik sinds een aantal dagen verschillende “tekenen” en hoop dat de ervaren mama’s onder jullie mij misschien kunnen vertellen of deze tekenen wellicht op een snel aankomende bevalling zouden kunnen wijzen.

Donderdag slijmprop verloren en gevolgt door wat gerommel.
    Vrijdag ochtend bloed verlies wat nogsteeds aanhoudt. Het gaat voornamelijk om oud bloed en slijm. Wel sinds vrijdag ochtend menstruatie krampen en sinds vanavond ook steeds krampen die aanvoelen alsof er een strakke riem word aangetrokken bij mn onderbuik. Zit totaal nog geen ritme in trouwens maar wel erg gevoelig.

Vk is vrijdag avond langs geweest ivm minder leven voelen en heeft ook gelijk inwendig onderzoek gedaan. Baarmoedermond was voor n groot deel verstreken en had 1 cm ontsluiting.

Na al deze verschijnselen zit ik heel erg op mijn wachtbankje dus ik hoop dat er dames zijn die dit wellicht ook hebben gehad waarbij de bevalling zich ook snel aankondigde. Bovenal kijk ik gewoon heel erg naar de bevalling en mijn kindje uit!

Liefs

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik hoop voor je dat het doorzet! Met de eerste ingeleid dus heel anders.
    Nu beetje in hetzelfde schuitje. Ook al paar keer en vanavond weer (beste) menstruatiekrampen. Maar volgens mij bij 2e kindje gebeurd dat vaker. En ik weet dat t zelfs dan nog even kam duren. Ik wacht en duim dus lekker met je mee!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat niemand je kan voorspellen hoe lang het nog duurt. In ieder geval max een week of 3 ;)

Spannend hè zo'n 1e kleintje en wat kun je nieuwsgierig zijn! Heel veel succes nog even met het wachten. Het duurt niet lang meer :thumup:

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bij mij begon het midden in de nacht. En bleek ik opeens al 7 cm ontsluiting te hebben. Ik heb hier echt helemaal niks van gemerkt/gevoeld. (Pas toen ik om 4.00 uur wakker werd ofzo, en de weeën om de 5 min kwamen. Daarna om de 4 en toen ben ik gaan douchen. Heel even want ik was er al snel klaar mee haha...)

Toen kwam de vk en bleek ik al 7 cm te hebben. (Daarna duurde het echt 12 uur voordat onze zoon is geboren) maar ik zal je de details besparen! ;)

Wat ik wil zeggen, het kan zomaar gebeuren! Ik was ook vreselijk nieuwsgierig en vond het ook spannend. Want wat nou als ik het niet op tijd voelde of de vk belde?

Maar de weeën waren op het laatst echt wel heftig. Dus grote kans dat je het echt wel door hebt hoor!

Komt helemaal in orde.

Als ik je een tip mag geven. Puf op het liedje Kortjakje! (Dit heeft mij door mijn helse bevalling gesleept) misschien werkt het voor jou ook net zo goed.

Had deze tip trouwens van iemand anders van het forum.

Loraintje vindt dit leuk.
  5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoe is het nu? :)

6. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mss toch doorgezet? :)

7. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Hey meiden!

Het is idd doorgezet! Zondag nacht begonnen de weeën en om 10 uur ‘s ochtends had ik al 3 cm ontsluiting. De vk was erg tevreden en heeft mij verder gestript om t laatste vliesje los te maken in de hoop dat mn vliezen zouden breken en de weeën sterker zouden worden! Dit was idd het geval en anderhalf uur later zat ik al op 4! Ze vond dat ik lekker naar het bevalcentrum mocht gaan om te genieten van de weelde en luxe en mijn bevalbad. Eenmaal daar werden ook daar de weeën sterker en sneller op elkaar, zo’n 2 min tussen de weeën door. Om 16.00 besloot zij ook te komen en je zou toch zeggen dat die ontsluiting wel vorderde.. helaas was het tegenover gestelde waar. Geen cm vooruit geschoten in 4 uur tijd en ze gunde mij meer dan nog 12 uur bezig te zijn en raadde mij opwekkers aan. Efin, ik naar de medische afdeling voor mijn infuusje in de hoop dat het nu wel lekker zou vlotten. Nogsteeds ervan overtuigd geen pijnstilling te willen maar een fijne douch had ik wel zin in! Ik zat heerlijk onder de douch de weeën op te vangen, maar na 3 keer ophogen werd het mij toch echt even teveel. Ze kwamen ondertussen om de minuut en krachtiger dan ooit tevoren. Om 21.00 nogsteeds op een hele krappe 4 cm. De moed zakte mij in de schoenen en vroeg om remifenanil. Dit werd mij afgeraden omdat het maar 5 uur werkt en ze ervan overtuigd waren dat ik binnen 5 uur echt niet zou bevallen. Uiteindelijk voor de epiduraal gekozen omdat ik het echt niet meer aan kon en ik gewoon mijn baby in mijn armen wilde sluiten. Om 22.00 zat de prik erin en het vorderde gestaag. 00.00 maar liefst 8 cm en ik voelde na een half uur al flinke persweeen. Om 1.00 mocht ik mee persen en om 2.30 is onze prachtige zoon geboren.

Een zware bevalling om op terug te kijken maar hij is het zo waard!

8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Gefeliciteerd!! En fijn dat je er ondanks zware bevalling positief op terugkijkt.
    Lekker keuvelen met je kleine mannetje!

9. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina