Hoi! Ik ben bijna 6 maanden geleden bevallen van het allerliefste meisje. Alles doet ze goed, weinig gebroken nachten! Sinds 2 maanden weer aan het werk en alles goed geregeld. Alleen.... Voelde me op instorten! Heel emotioneel, ziek voelen, moe moe en nog eens moe. Ook sombere gedachtes, vooral dat laatste vind ik eng. Wanneer komt het grote genieten?! Is dit nu ontzwangeren? Mijn emoties zijn zoooo wisselend, dus ik denk dat het hormonaal bij mij behoorlijk nog onrustig is. Wie herkent?
Ik precies zo! Vanaf 5 maand dan. Ik weet niet of het heeft geholpen, maar ik ben een flinke dosis b-vitaminen gaan slikken, en het gaat nu beter! Ik ben er ook vrij zeker van dat het toen een hormonale schommeling was, en een flinke ook. Echt paniekaanvallen, moe, voortdurend huilen, niet leuk. Wat ik je kan aanraden: spreek met jezelf een termijn af (bijvoorbeeld: ik kijk het nog 2 weken aan en dan ga ik naar de huisarts), en ga in die weken het volgende doen: structuur in je dag houden, op tijd naar bed, (b-)vitaminen slikken (extra energie vitaminen), waar mogelijk zoveel mogelijk naar buiten en bewegen. gaat het dan na 2 weken niet beter (of voor die tijd echt héél acuut slecht), dan naar de huisarts gaan!
Rond 6 maanden na de bevalling schijnt er nog een grote ontzwanger-hormoonschommeling plaats te vinden. En daardoor voelen veel vrouwen zich moe/down/emotioneel etc. Heb het ook gehad, als was het na mijn dochtertje heftiger dan nu. Nu wist ik ook dat het kon gebeuren, dat scheelt wel. Beide keren kwam na deze dip (eindelijk!) mijn energie weer wat terug! Het komt dus wel goed
Precies tzelfde gehad!!!!! Huisarts had t over de welbekende 6 maanden hormonen dip Nooooit geweten! Komt goed!
joh nooit geweten dit. Verklaard een hoop. Zit er de laatste periodes ook echt ff doorheen en heb nergens meer zin in.
Ik heb het ook al een paar weken. Heeeeeeeeeeeel moe Denk nog dat het ontzwangeren is, maar voor de zekerheid toch maar even bloed laten prikken