Last van lichte incontinentie nog jaren na de bevalling ?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 7 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.277
    743
    113
    Echt een kwestie van oefeningen helaas ;) alleen bij echt verzakking zullen ze je opereren.

    Ik verzaak zelf ook. Nu 7 jaar later ook bij trampoline springen, onverwacht niezen en jumping jacks. Gelukkig niet bij hardlopen en andere dingen echt alleen die 3 dingen.

    Ik ben wel bij de bekkenfysio geweest (gewoon afspraak maken direct) en zij gaf aan dat het idd hele milde klachten waren en met oefeningen nog wel verbetering mogelijk was.

    Maar ben dus ook slecht in bijhouden omdat ik er 0 last van heb. Ik sta niet bepaald vaak op een trampo en als ik oplet bij niezen gaat het ook goed ;)
     
  2. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Voor alle dames de app heet: bekkenbodem wit icoontje met bekkenbodem erop geschreven.
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Dat heb ik dus ook... Ik wist niet eens dat ik er last van had tot we vorige week een trampoline kochten. Ook met sporten nergens last van. Maar ja, ik vrees voor over 35 jaar dus ik moet echt met die oefeningen aan de slag!
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ga naar een bekkenbodemfysio!! Je kunt rechtstreeks een afspraak maken. Evt je oude verloskundige bellen voor een goed adresje in de buurt!!

    Ik ben na de bevalling van nummer 3, 3 keer geweest, kreeg oefeningen op maat mee en ze keek of ik de spieren goed aanspande.
    Ik ben nu zo blij dat ik geweest ben! Niet meer sporten met maandverband, niet bang zijn als je een keer springt of niest heel je broek nat is..
     
  5. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    En het wordt waarschijnlijk vergoed vanuit de zorgverzekering!
     
  6. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Naar de bekkenbodem therapeut gasn. Dan leer je je spieren weer goed gebruiken.

    Ik heb het tegenovergestelde, te gespannen bekkenspieren, zal dus juist niet zo snel ongewenst urine veliezen maar heb daardoor wel veel pijn in bekken en onderrug :( komt endometriose bij mij
     

Deel Deze Pagina