Tijdspaarfonds

Discussion in 'De lounge' started by kus26, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    De werkgever van mijn partner stopt elke maand een vast en een vrij opneembaar bedrag in het tijdspaarfonds van Cordares.
    Dit is dan je vakantiegeld zeg maar, dat 1 keer per jaar wordt uitgekeerd. Ook je vrije opneembare deel wordt dan uitbetaald mits je die niet tussentijds hebt opgenomen.
    Nu zaten we een klein beetje in geldnood (kapotte dingen en extra rekeningen...zucht) en hebben we een formulier ingevuld voor uitbetaling.
    De stelregel is, formulier voor maandag 12.00 uur binnen dan heb je dezelfde week je geld op je rekening staan.
    Nu hebben wij dat formulier al 2 weken geleden opgestuurd, en we hadden nog niks binnen. Dus mijn partner gebeld met de VCB bank.
    Ja meneer, kan hier ook niks aan doen dan moet u met Cordares zelf bellen. Dus daarheen gebeld, verhaal uitgelegd. (dit was trouwens niet de eerste keer) Gooit ze hem eerst midden in het gesprek in de wacht, want ze had tussendoor wat anders te doen :rolleyes:
    Toen ze terug kwam zei ze dat Cordares het recht heeft om mijn partners geld! 2 weken vast te houden voor ze tot uitkering over gaan. Nou toen knapte er iets bij hem. Ze zei zelfs letterlijk dat ze dat deden om er lekker rente van te trekken :confused: En als hij een klacht zou indienen dan zou het geld nog 2 weken langer vastgehouden worden :confused:
    Als het goed is wordt het volgende week uitgekeerd, maar het is toch belachelijk dat je zo lang op je eigen centen moet wachten :rolleyes:

Iemand hier ervaring mee? En kun je van het Tijdspaarfonds af?

2. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Helaas is het een trage logge organisatie: Cordares. Als je ze belt is het altijd iets. De mensen die je in eerste instantie aan de lijn krijgt weten meestal niet direct antwoord op je vragen.

Helaas kan je niet anders dan deelnemer blijven aan het tijdspaarfonds. Dit is immers in de CAO bepaald en is geen keuzemogelijkheid.

Ik hoop echt dat jullie snel jullie geld hebben!

Liefs,
    Josien

3. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Mijn man heeft ook jaren zijn vakantiegeld via Cordares gekregen. Ik moet eerlijk zeggen dat wij er geen slechte ervaringen mee hebben. De keren dat wij gebeld hebben, kregen wij ook meteen het goede antwoord. En ik vond het altijd wel erg fijn, dubbel vakantiegeld. :)

Moet wel zeggen dat wij nooit gevraagd hebben om een extra uitbetaling/voorschot. oid.

Share This Page