streptokokken groep B

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamawenny, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamawenny

mamawenny Lid

21 dec 2008
    44
    0
    0
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het is bij mij geconstateerd en heb al wat info op het internet gezocht maar ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen.
    Moet je nou altijd 2 dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling? En krijg je altijd antibiotica tijdens de bevalling?:(?

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Kennis van mij is pas bevallen met deze bacterie. Ze moest in het ziekenhuis bevallen en moest 2 antibioticakuren krijgen tijdens de bevalling met minimaal 4 uur ertussen.

Zij moest wel 2 dagen blijven. Gelukkig had de kleine hem niet is nu ook alles goed met haar.

3. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bij mij is dit ook altijd getest tijdens de zwangerschap maar niet aanwezig (ivm overlijden van 1e kind dag na bevalling). Omdat ze het niet helemaal zeker wisten heb ik uit voorzorg wel antibiotica gekregen tijdens de weeen, 2x een kuur.
    Ook moest ik 2 dagen in het ziekenhuis blijven, niet zo zeer voor mezelf maar wel voor de kleine die natuurlijk ook de antibiotica binnen krijgt en ze hem/haar willen observeren hoe hij/zij er op reageerd.

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb ook de GBS bacterie en ben in september bevallen.
    Moest inderdaad zodra de bevalling begon aan de antibiotica. Dit was bij mij met 2cm ontsluiting en zou nog een 2e dosis krijgen aan het eind van de bevalling, maar bij mij ging het vanaf toen erg snel dus is dat er niet eens meer van gekomen. Was niet erg volgens hun.
    Ik hoefde maar 24 uur te blijven, en mijn dochtertje werd direct nagekeken door een kinderarts. Gelukkig was alles goed

5. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    word iedereen hier op getest of? ik heb elke 2 weken blaasontsteking gehad tijdens zwangerschap maar er is nog niet gekeken of ik dat ook bij me draag? bij mn zus die ergens anders woont word dat standaard nagekeken ik heb er niks over gehoord??

6. mamawenny

mamawenny Lid

21 dec 2008
    44
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, nu weet ik dat mijn man gewoon zeker 2 tot 3 dagen vrij moet nemen na mijn bevalling voor ons dochtertje. ik wil dat zij gewoon lekker met haar papa is. En ik bereid me er nu gewoon op voor dat ik zeker 2 dagen moet blijven dan valt het altijd mee:D:p
    Groetjes

Deel Deze Pagina