ik heb een vraagje: heel mijn zwangerschap is mijn bloeddruk rond de 115/65. nou was mijn bloeddruk 2 weken terug ineens 150/90 en ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis, maar toen was mijn bloeddruk al wat gezakt en ctg enzo waren ook goed. nu heb ik heel mijn zwangerschap ook al last van vocht en dan vooral in mijn handen en voeten, maar de laatste dagen is dat meer geworden en heb sinds 3 dagen last van oorsuizen en een kloppend gevoel in mijn oren. ik dacht dat er misschien een verkoudheid aan zou komen, maar nu zei mijn zus dat dat kan duiden op een hoge bloeddruk en zij heeft een digitale bloeddrukmeter en ging mijn bloeddruk opmeten en toen was die 161/91. ik heb toen een half uurtje stil gezeten om te kijken of dat scheelde en toen was die 155/89. wel iets gezakt, maar volgens mij nog steeds vrij hoog. is het verstandig om de vk hiervoor morgenochtend te bellen? een heel verhaal, maar weet niet echt wat ik nu moet doen? ik ben trouwens 37 weken en 3 dagen zwanger. alvast bedankt!
hoi als je je niet lekker voelt zou ik wel even bellen en overleggen ja. Op zich is zo'n digitale meter niet heel betrouwbaar. Bel gewoon even je eigen verloskundige en dan vraagt zij even wat uit en beslist verder. Al met al klinkt het overigens niet verontrustend hoor. Mirjam