Er zijn wel lijstjes met wat je mee "moet" nemen.. maar ik zit ff met een ding als een ochtend/badjas.. Die heb ik dus niet.. Vind het zonde om er 1 aan te schaffen, ten eerste zou ik niet weten waar ik er 1 in maat 50 vind die niet te lang is( ik ben maar 163 lang) en ten tweede ik draag zo'n ding thuis nooit weer.. ( ben meer van een trui of vest over de pyjama, want nachthemden.. ook niks voor mij) Ik heb ook geen idee of een ziekenhuis bevalling om zo maar te noemen "all inclusive"is.. ik bedoel... word je goed van je natje en droogje voorzien, of moet je zelf een overlevingspakket meenemen.. Ja ik weet t.. Heb nog tig weken om er achter te komen... maar dan denk ik er aan en dan krijg ik t alweer half benauwd.. ( zo goed voor me stressen.. NOT)
Ik ben ook niet van de badjassen, heb er wel 1 maar die krijg ik dus niet dicht. Had eerst die van vriend erin gedaan maar mijn koffertje zat zo vol dat ik hem er maar weer uitgegooit heb. Ik heb wel lekkere jogging broek en vest erin gedaan en een nachthemd. Kwam toevallig een leuke tegen voor niet als te veel geld bij de hema. Verder grote oma onderbroeken. Schone set kleren, al denk ik dat ik toch wel in een joggingbroek naar huis ga. Toilettas. 2 setjes kleren voor de beeb, een wascape voor beeb. Mutsje, slabbertje, denkentje voor beeb. Zijn knuffeltje. Er werd ons aangeraden om wat te eten in de koffer te stoppen. Mocht je snachts bevallen en alles is dicht. Cup a soup, chocola en energiedrankjes. Wat te lezen, ipod, cdtjes. Fototoestel en reservebatterijen. Er staan genoeg lijstjes op internet. Van je kraamzorg krijg je ook nog een lijst als het goed is. Ik zal vast wel wat vergeten zijn haha. Oh ga je borst of flesvoeding geven? Bij ons zeiden ze als je fles gaat geven gelijk, neem eigen flesje mee dan kan de beeb daar gelijk aan wennen. Bij borst compressen haha
poeh, poeh. Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik wel en niet zal meenemen. Mijn tas zit bom vol en toch nog aan het twijfelen. Bij de eerste bevalling heb ik nooit getwijfeld aan mijn vluchtkoffertje. Maar nu slaat de onzekerheid toe of ik niet iets vergeten ben.
Ik had ook geen badjas en die heb ik er ook niet voor gekocht! Ik had gewoon lekkere lange nacht hemden en een lekker vest mee genomen. Vind een badjas echt helemaal niet nodig + zo'n ding is groot en zwaar en had al genoeg spul om mee te slepen voor en na de bevalling van huis naar zh en anders om!
Een badjas had ik ook niet mee , zie ook niet in waar je hem voor nodig zou hebben! De meeste net bevallen moeders gaan ook helemaal niet de gang op lopen als ze net bevallen zijn . Een aantal paar lekker warme sokken, een makkelijke broek (type joggingbroek, huispak, katoen ofzo), paar gemakkelijk t'shirts, als ej BV gaat geven iets dat je kan losknopen vooraan, gemakkelijk ondergoed. En dan een tijdschrift of boek, schrijfgerief en een noteblokje, fototoestel, paar cdtjes of I pod, laptop (is geen must hoor maar bij mij moet die mee ). Qua eten en drinken, eigenlijk krijg je dat wel in het ziekenhuis maar dat is natuurlijk niet waar jij misschien zin in hebt, maar dat kan man achteraf brengen he .
Volgens mij heb ik ook wel ergens iets gelezen over de vluchttas.. Denk dat, wanneer de kraamverzorgende hier komt op kennismaking, ik haar ook wel e.e.a. kan vragen en ook zeker de VK.. oma-onderbroeken? Wat voor model is dat? Ik draag normaal gewone slips.. geen strings.. Heb wel van dat naadloze spul dat heel fijn mee rekt, maar dat is vrij syntetisch en iets minder luchtig dan katoen.,. Aan andere kant.. er ligt een flink matras in t kruisstuk dus dat ademt sowieso al voor geen meter! Ik ben van de pyjama dracht.. Heb 2 nieuwe pyjama broeken liggen en een paar grote tshirts.. Makkelijke kleding voor BV.. waar moet ik dan aan denken? Ik heb alleen maar "dichte" dingen.. ( op 1 bv-bh na ...) Zie op verschillende sites wel geschikte kleding staan maar dat maken ze alleen in normale maten.. dus helaas niet voor mij...
In het begin is een pyjama met knoopjes handig. Later in het kraambed had ik gewoon een hempje aan met daarover heeneen Shirtje. Tijdens het voeden doe ik het hempje omlaag en het shirt omhoog. ZO blijft alles bedekt en dat is wel zo lekker warm. Dit doe ik nu 5 weken later nog zo. Geen speciale bvkleding nodig
moet je eigenlijk ook dingen uit je kraampakket meenemen, en verzorgingsspul voor de baby? of hebben ze dat allemaal daar wel. toch l*llig als je kraamverband nodig hebt, en blijkt dat je dat zelf mee had moeten nemen.
Hier krijg je in het ziekenhuis een doos vochtige doekjes en pampertjes, de rest moet je in principe zelf voorzien voor je baby. Kraamverbanden krijg je in het ziekenhuis, sommige houden ervan, euh ikke niet , ik vind het ondingen die ongelofelijk slecht zitten . ik neem dus van thuis uit mijn eigen 'kraamverbanden' mee. Nu als je net bevallen bent bloed je vrij veel en dan kan je wel een paar uurtjes met die kraamverbanden van het ziekenhuis doen maar daarna, geef mij maar mijn eigen 'gerief' Als je BV geeft neem je ook best zelf compressen mee. Makkelijke BV kledij, het is al gezegd, gewoon iets dat je kan losknopen vooraan of iets wat je makkelijk kan onder of boven trekken. Van die hemdjes zijn idd heel erg makkelijk, je vind ze bvb in de H&M voor niet veel geld.
ik ben niet bevallen in het ziekenhuis maar wel gehecht en ik kreeg er alles. van kraamverband tot drinken wat ik wilde, en van beschuit met muisjes tot een mini toilettasje met een flesje badolie erin van natusan voor beeb. en ze kreeg daar ook haar eerste flesje. prima geregeld! en ik ben er maar drie uurtjes geweest! en oh ja... mn hechtingen heb ik er ook gehad haha
Het enigste waar ik voor moest zorgen, waren haar eerste kleertjes en kleding voor mezelf (joggingbroeken!)En toiletartikelen voor jezelf. Ochtendjas zou ik ook niet doen, gewoon makkelijke kleding want het is al zoo warm in een ziekenhuis!(vind ik tenminste altijd) Pampertjes, billendoekjes en anderen verzorgings spulletjes voor de baby kwam allemaal voor rekening van het ziekenhuis! Idd misschien wat eten, drinken voor jezelf. Ik had tucjes meegenomen en voor de rest wat appelsap en water gekregen als ik er om vroeg.(tijdens de bevalling had ik dat)
Ochtendjas had ik wel bij me, maar niet gebruikt. (ahum die ligt er zelfs nog, ben dat stomme ding ook nog vergeten... krijg je als je hem thuis ook niet gebruikt he) Ik heb alleen inderdaad grote onderbroek gebruikt, een pyama met knoopjes (wat ik dus eigenlijk veel te warm vond, ze hadden de verwarming op 10 staan geloof ik), en crocs.. en voor de kleine een romper, kleertjes, mutsjes, en jasje. En douchespullen... Voor de rest had ik mn tas beter thuis kunnen laten.. kraamverband, eten en drinken, pampers ed kreeg ik allemaal in t ziekenhuis! Al had ik wel druivensuiker meegenomen, vond ik erg prettig na de bevalling! Ik ben overigens maar 1 nachtje in t ziekenhuis gebleven!