Beste allemaal! Ik heb een vraagje. De echo geeft aan dat ik 16 weken zwanger ben, ben ik dan eigenlijk 18 weken zwanger of 14 weken zwanger? Je krijgt 2 weken cadeau toch? Dat zou dus betekenen dat ik nu eigenlijk 14 weken zwanger ben..klopt mijn idee? Tellen de termijnecho en de echo's er al 2 weken bij? dank jullie! groetjes,
Dat betekent dat je 16 weken zwanger bent! Ofwel dat de bevruchting 14 weken geleden was, en je laatste menstruatie waarschijnlijk 16 weken geleden. Gefeliciteerd!
Je bent gewoon 16 weken zwanger... Je moet ook niet 2 weken eraf trekken.... Je moet uitgaan van een zwangerschap van 37 tot 42 weken...
Dat zijn de keurige gemiddeldes! Dat gaat alleen op als je een cyclus hebt van 28 dagen. Je eisprong viel dan op 5 augustus, maar je kan ook een dag ervoor of erna bevrucht zijn.
Ik ben meteen na dat ik gestopt ben met de pil zwanger geraakt, op 3 september was ik 6 weken zwanger volgens een termijnecho. mijn vraag eigenlijk (zal even duidelijk zijn) kwam doordat ik na zat te denken over de nekplooimeting. De meting heb ik laten doen met 12 weken en 2 dagen. De meting moet tussen de 11e en de 14e week plaatsvinden. Ik dacht dus jaaaa maar als ik 2 weken korter zwanger ben dan is dit toch te vroeg gebeurd? (met 10 weken en 2 dagen oude foetus)?
Nee, verrekent je echt 2 weken! Als jij de nekplooimeting hebt laten doen tussen 7 en 28 oktober zit het goed.
dank je! Dan ben ik eruit denk ik.. 16 weken zwanger, 14 weken geleden bevrucht, nekplooimeting op het juiste moment gedaan termijn echo rekent vanaf EDLM
Ik heb dat eigenlijk ook nooit begrepen, ik ben vandaag 24 weken dat betekend toch 6 maanden precies, dat zou betekenen dat ik nog 3 maanden tegaan heb toch? Maar dan zit ik toch op 36 weken als ik 9 maanden ben, en een zwangerschap is toch 40 weken, hoe moet ik dat tellen?
gelukkig, ik ben niet de enige haha volgens mij, na de antwoorden, begrijp ik dat de zwangerschap dus eigenlijk 38 weken duurt, je krijgt 2 weken cadeau gerekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. 13 weken is 3 maanden 26 weken 6 maanden. Ik begrijp wat je bedoelt, dan zou je met 9 mnd 39 weken zijn 38 weken + 1 week... Ik weet niet of ik gelijk heb, misschien is er nog iemand anders die het weet
Nee, een maand heeft geen 4 weken, maar 4,3. En 3 maanden is niet 12 weken, maar 13! Dus 9 maanden zwanger klopt ook niet, want dat is dus 39 weken en daarom wordt er van een zwangerschapsduur van 40 weken gesproken!
hahaha nee geloof me je bent niet de enige. Ik ben vandaag 24 weken in mijn ogen 6 maanden maar ik ben dus niet 6 maanden maar minder of was het juist meer, oef ik begrijp het nog steeds niet.
Als je 40 weken rekent, heb je 10 "maanmaanden" en 9 kalendermaanden om het maar zo te zeggen. Een "maanmaand" is nl een periode van 4 weken (of 28 dagen) Eigenlijk is het zelfs, 9 maanden plus 1 week vanaf eerste dag laatste menstruatie.
Daarom spreken ze bij een zwangerschap bijna altijd over weken en niet over maanden omdat het dan onlogisch wordt. Toen ik niet zwanger was vond ik het altijd zo raar dat ze over weken spraken, ik zat dan altijd in mijn hoofd in maanden om te rekenen. Nu ik zelf zwanger ben vind ik het rekenen in maanden ook lastig omdat het niet helemaal klopt ten opzichte van de weken omdat de ene maand 31 dagen en de andere maand 30 en febr zelf maar 28 of 29 dagen telt. Ik hou het dus ook maar op weken. Veel liefs Nataly
Niet elke maand heeft precies 4 weken he .. alleen februari. Je bent nu dus nog geen 6 maanden, maar wel 24 weken. Gewoon tellen in weken, dat is het makkelijkst!