Afgelopen vrijdag hebben wij een groeiecho gehad waarbij ons mannetje's buikje dik 2 weken voor liep. Voor de zekerheid moest ik van de Gyn mij laten testen op zwangerschapsdiabetes. Vandaag dus in het zkh geweest voor de test. Nu kwartier/half uur geleden gebeld met het nieuws dat het afwijkend is. Nu word ik als het goed is vandaag nog gebeld voor een afspraak met de diabetesverpleegkundige voor een dieet. Mijn vraag is ; Zijn er nog meer vrouwen die in dezelfde/vergelijkbare situatie zitten??
Hey Deniesje1, hier nog eentje waarbij zwangerschapsdiabetes geconstateerd is met 31 weken. Hier toen ook vrij snel bij een internist en diabetesverpleegkundige terecht gekomen. Ben toen ook gelijk met het dieet begonnen. Heb toen eerst 4 dagen 4x op een dag mijn glucosewaarden zelf moeten prikken. En naar aanleiding daarvan ben ik insuline gaan spuiten. Gelukkig voor mij maar 1x op een dag voor het slapen gaan, omdat alleen mijn nuchtere waarde te hoog was. De andere waarden na het eten zijn bij mij goed. Inmiddels ben ik nu ruim 5 weken verder. Vind het een ware straf om het te doen maar meer omdat je zo ontzettend bij de tijd leeft. Gelukkig voor mij nu aftellen want ben bijna op het einde.
Ja ik heb morgen een afspraak bij de diabetesverpleegkundige en dietist. Is er bij jou een keizersnede gepland door de diabetes?? Ik heb nog niet gehoord of ik wel gewoon de bevalling mag afwachten
Nee ik krijg een geplande keizersnede omdat mijn 1e bevalling niet ging zoals het hoorde. Daarna nog een hersteloperatie moeten ondergaan dus vandaar dat de gyn het beter vond om nu een keizersnede te doen. Ze zullen eerst denk ik proberen met jou of je met een dieet de waardes onder controle kunt krijgen. Zo ja dan zul je tot het eind het dieet vol moeten houden. Vaak laten ze diabetes zwangeren niet over de 40 weken heen gaan, maar leiden ze over het algemeen tussen de 38 en 40 weken in, vertelde mijn gyn.
Ik heb vorig jaar zwangerschapsdiabetes gehad en kon mn suikerwaardes prima in de hand houden met een dieet. Verder werd ik goed in de gaten gehouden door de internist en de gyneacoloog hield dochterliefs groei in de gaten. Aangezien dochter goed in de lijn bleef, ben ik pas met 40+5 ingeleid. Dit had ook te maken met het feit dat het weekend er tussen viel en dat mijn baarmoederhals nog niet verstreken was, geen ontsluiting had en dochter nog erg hoog zat.