Gewichtsverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suusje03, 23 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hallo,

    Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 11,4 dagen zwanger en voel me vanaf week 7 niet meer lekker. Ik spuug gemiddeld elke dag 2 à 3 keer. M'n gehele eetlust is weg en daardoor eet ik niet zoveel. Ik eet een beetje fruit, bananen, appeltje af en toe een broodje kaas en wat biskwietjes. Warm eten gaat er niet in, die geur alleen al :( Ik ben al wel bij dokter geweest en heb van hem zetpillen gekregen tegen de misselijkheid (emesafene) maar die werken dus niet. Drinken gaat ook met mate. Thee, melk, roosvicee en soms ook een colaatje. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken want ik stond vanmorgen op de weegschaal en kwam tot de conclusie dat ik al bijna 7 kilo ben afgevallen in bijna 5 weken tijd! Dit kan toch niet goed zijn lijkt mij. (ik ben al niet aan de stevige kant) M'n vriend zegt ook al dat ik er niet erg gezond uit zie...M'n HB is ook wat aan de lage kant 7,4. (bij m'n vorige zwangerschap was dat om deze periode 8,4 en had ik ook niet zoveel klachten al nu) Ik heb op 20 februari (7wkn)een echo gehad en daar was alles goed op. Nu moet ik 3 april naar de gynaecoloog voor een echo en een intake gesprek. (ben vorige keer "bevallen"d.m.v. een keizersnede) Nu vroeg ik me af wat een verloskundige van deze situatie vindt.....

    Alvast bedankt!

    Groetjes Suus
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Suus,

    7 kilo afvallen is wel veel ja. Ik begrijp dat je je eten wel binnenhoudt. Dat is eigenlijk het meest belangrijk, dat je je eten en vooral je drinken binnenhoudt en dus niet te vaak moet overgeven. Zolang je niet uitdroogt is het medisch gezien niet erg dat je nu afvalt.
    Dat je een poos niet warm eet is geen probleem. Over je je kindje hoef je je sowieso geen zorgen te maken, die pakt wel wat ie nodig heeft. Maar dat gaat wel ten koste van jou. Ik zou zeker starten met een zwangerschapsvitaminepreparaat, want iets extra's kun je nu wel gebruiken. Probeer verder zoveel te eten als lukt. Eventueel kun je van die energieverrijkte drankjes kopen, zoals fortimel. Wat je ook kunt doen, is even langs je huisarts gaan en vragen of je een verwijzing voor een diëtiste kunt krijgen. Meestal gaat de misselijkheid met een week of 13 over, ik hoop dat dat voor jou ook het geval is. Over je HB hoef je je geen zorgen te maken, ook al is het lager dan je gewend bent, 7,4 is nog steeds prima.

    Sterkte ermee.
    Mirjam
     
  3. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben vanmorgen toch maar even langs de huisarts geweest en die heeft me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Want sinds gisteravond hou ik dus bijna helemaal niks meer binnen. Vanmiddag moet ik er zijn en hij zegt ga er maar van uit dat je moet blijven en neem dus maar wat spulletjes mee. Wat een gedoe allemaal. Ik heb er nog een rondlopen van bijna 2 1/2 dus het wordt allemaal even behelpen, want manlief werkt het hele weekend in de horeca. Maar het komt allemaal wel weer goed hoop ik.

    Groetjes Suus
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Suus,

    als je inderdaad niets meer binnenhoudt is het ziekenhuis de enige oplossing. Je zult een infuus krijgen met vocht en vitaminen en mineralen. Medicijnen tegen de misselijkheid en daarna langzaam weer opbouwen van eten.
    Succes met vinden van oppas. En veel sterkte daar.
    Ik hoop dat je snel weer beter bent!
    Mirjam
     
  5. Suusje03

    Suusje03 Actief lid

    11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Dank je wel Mirjam!
    Ik hoop dat ik dan ook weer snel naar huis mag.

    Groetjes Suus
     

Deel Deze Pagina