Hebben jullie ook een huishoudschema? Wat doen jullie dan elke dag week? Ook schoonmaaktips en ideeen dus plaats het hier als je wilt
Ik maak meestal op vrijdag schoon, omdat ik dan vrij ben. Dan doe ik alles in één keer. Daarna ben ik helemaal kapot, maar op andere dagen heb ik er geen tijd voor of ben ik te moe. Ik wil een huishoudster...
ik heb er heel erg mee zitten worstelen. mijn week schema ziet er zo uit. Maandag oppassen allee stofzuigen en dweilen dinsdag alles poetsen beneden keuken woonkamer wc woensdag boven alles doen behalve de doche beneden stofzuigen en dweilen donderdag oppassen vrijdag de doche uitschuren en de keuken goed onderhanden alles stofzuigen en dweilen zaterdag beneden alles weer goed onderhanden en strijken zondag alleen als er echt iets nodig is
Elke dag stoffen, stofzuigen en om de dag dweilen. Boven doe ik een keer in de week. De rest als ik er aan denk en eraan toekom.
pfft, nu vind ik helemaal dat ik weinig poets heb geen schema, maar poets als ik het vies vindt en als ik tijd heb... *slecht*
Voor de bevalling deed ik elke dag stofzuigen en alles een beetje bijhouden en dan op vrijdag de rest. Nu de baby er is doe ik nog helemaal niks (2 weken geleden bevallen met een spoedkeizersnede), ik kan ook helemaal niks. Hoop wel dat ik gauw weer een beetje puf krijg want m'n huis wordt er niet mooier op zo....
Schema?!?!? Nee... nog nooit van gehoord. Meestal doen wij hier op zaterdagochtend samen het hele huis. En verder door de week wanneer we zin/tijd hebben. Groetjes, Josien
jeetje Fleur1, ik word al moe als ik je schema lees! Hoe krijg je het voor elkaar? vergeleken bij jou ben ik dan echt een viespeuk. Ik heb helemaal geen schema behalve dan dat er op maandag (mijn vrije dag) het meeste gedaan wordt.
Ik heb hier ook niet echt een schema hoor hihi Maar sommigen hebben dit wel om toch het huishouden wat bij te houden. Ik doe om de dag stofzuigen en dweilen vrijdags schoonmaken wc elke dag bovenverdieping 1x per week en dan de normale dingetjes zoals was en afwas helaas ook elke dag.
nou ik heb hier ook geen schema en het is ook duidelijk te zien aan me huis. ik heb gewoon geen zin....(moet maar zin maken ik weet het haha) misschien is zo'n schema ook wel wat voor mij, want ik doe het nu dus alleen als ik zin en tijd heb of als ik het vies vind. de wc doe ik wel elke dag en stofzuigen ook, en natuurlijk afwassen want ik heb een hekel aan een vieze keuken. dus suggesties voor een schema-----> laat maar horen dan.
Foto's van je huishouden zijn ook welkom haha al dan niet schoon of wel schoon. kunnen we een oordeel geven een leuke site http://www.rtl.nl/programma/hoeschoonisjouwhuis/ http://www.huishoudplaza.nl/hhp_article ... Art_Type=8
momenteel doe ik in mn eigen huisje niet veel, staat helemaal vol met dozen en om die elke keer te verplaatsen, pfffff. maar mijn schema lijkt een beetje hierop. maandag:keuken dinsdag:badkamer woensdag:slaapkamer donderdag:woonkamer vrijdag: computer-, en eet-,hoek verder afstoffen en stofzuigen/dweilen doe ik als dat nodig is.
Ik doe tijdelijk even niets. Begin januari krijgen we overal nieuwe kozijnen, dus dan kan ik toch van voren af aan beginnen. Vanaf dan ben ik wel van plan iets van een schema aan te houden. Misschien dat dat helpt. Ik heb ook zo'n mega hekel aan alles wat met het huishouden te maken heeft. Alleen de was houd ik goed bij.
Hier echt geen schema hoor, moet er eigenlijk ook niet aan denken... Doe vanalles als ik er zin en tijd voor heb. Elke dag word er wel iets gepoetst. Net wat ik op dat moment nodig vind. Oh ja, stofzuigen, dat word wel elke dag gedaan...
hier geen schema, naja op woensdag komt mn schoonmoeder poetsen. Voor de rest tussendoor wel stofzuigen want dat moet wel met een hond.
Heb ook niet echt een schema...elke dag wel even opruimen en afwassen, en dan de rest 1x per week in het weekend, of een andere dag die ons goed uitkomt.
Aha... een schema... is dat dan de oplossing? Ik doe hier niet aan een schema, ik kijk waar stof ligt en haal dat weg, haha.
Ik heb het boek van "hoe schoon is jouw huis" al maar ik beter in het lezen ervan dan in het uitvoeren haha