mijn zus ook (galstenen had ze). Na het eten van vet, vooral chinees eten. https://www.mlds.nl/ziekten/galstenen/
serieus? ik heb echt nooit maagpijn en ik vind het niet normaal. Als het goed is dan kan je maag alle voeding aan. Je kunt ook maagpijn krijgen wanneer je kanker hebt bijvoorbeeld. Altijd goed om te laten onderzoeken. Hieronder een linkje. Buikpijn na eten, maagpijn na eten | Pijn in onderbuik links rechts
Dat jij het niet hebt, betekent niet dat een ander met buikpijn na vet/ongezond eten meteen kanker heeft... wat een ontzettend rare post... Ik ben het met je eens dat iedere maandag buikpijn niet normaal is, maar Tina weet waar het soor komt (eten van zondag) en kiest daar voor. Ik kies er zelf voor om echt onder mijn grens van vettig eten te blijven. Maar als ik iedere zondag friet zou eten met een kroket en veel mayo, zou ik op maandag ook de hele dag buikpijn hebben.
Sorry hoor, maar om gelijk met maagkanker aan te komen. Verdiep je eens in de incidentie cijfers van maagkanker en risico factoren etc dan weet je dat die kans erg klein is. Je maag kan alle voeding aan maar kan er zeker wel op reageren. Je maag is veantwoordelijk voor de eerste stap van de spijsvertering, aan maken maagzuur, kleiner maken voedsel etc. Op elk soort voedsel wordt anders gereageerd, dat wil zeggen meer of meer aan maak van de sappen. Bij vet eten heeft meer het deel van onze bevolking last van teveel maagzuur en meer het deel van onze westerse populatie heeft last van een breuk in het middenrif, hernia diafragmatica, hierdoor kan het maagzuur omhoog komen en na het eten van bepaalde voedingsmiddelen, zoals vet eten, vervelende pijn klachten of misselijk etc ontstaan. Twijfel je of zit het je niet lekker, altijd even naar de huisarts gaan. Hij of zij kan altijd een maagzuur remmer voorschrijven kan je kijken of dit effect heeft. Maar je ook laten testen op de helicobacter bacterie, welke ook nare klachten kan veroorzaken.. maar simpel met een kuurtje te behandelen is
misschien heb je niet gezien dat ik daarvoor schreef dat het galstenen zouden kunnen zijn? Het is mijn reactie omdat Tina schrijft dat het niets geks is. Maar ik vind niet dat je dat moet zeggen. Tina vind het niets geks, maar ik dus wel. Daarom zeg ik tegen TS: laat het onderzoeken. Ik zeg toch niet dat het maagkanker is. Ik zeg alleen dat je het niet zomaar normaal moet vinden.
Bedankt allemaal. Misschien ga ik er toch maar eens mee naar de dokter. Galstenen zou kunnen als ik dat zo allemaal lees.. maar ik heb er ook meer laat van sinds ik gezonder eet in het dagelijks leven ... Dus wellicht is het dat ook
Sinds ik ben gestopt met pakjes en zakjes, alles vers kook heb ik er ook meer last van. Leek mij ook best logisch eigenlijk, mijn lichaam is het allemaal niet meer gewend.
Idd, en het is echt onzin dat je maag alles maar aan moet kunnen. Er zijn veel culturen waarin ze bv heel vet en gekruid eten, totaal geen buikpijn daarbij, maar als je zo'n maaltijd eet terwijl je het niet gewend bent, ga je dat echt wel merken aan je maag en darmen. Vriend van me komt uit India en kookte dus een keer traditioneel; veeeel olie, veeeel kruiden, geen curry zoals wij ze hier eten Ik heb het geweten
Ik heb dat dus ook sinds ik echt op mijn voeding let en gezonder eet. Het vervelende gevoel alsof er een baksteen op mijn maag ligt en ontzettend misselijk en maagzuur echt heel vervelend