Weet iemand dit toevallig? Ik maak me er niet zo heel druk om, maar wil het toch graag even weten, kan het namelijk moeilijk op internet terug vinden. Is het gevaarlijk tijdens de zwangerschap als je iemand in je gezin hebt die een koortslip heeft? En als je onverhoopt besmet zou raken met het koortslipvirus terwijl je zwanger bent, is dit dan gevaarlijk voor het kindje?
nee kan volgens mij geen kwaad als je kindje geboren is is het de eerste 6 weken zeer gevaarlijk dat weet ik wel
Inderdaad, alleen na de bevalling heel erg risicovol voor je kindje. In je zwangerschap volstrekt onschadelijk voor de baby. Mocht je tijdens de eerste weken dat je kindje er is een koortslip hebben, dan moet je heel erg goed denken om je hand- en mondhygiëne en evt. zelfs een mondkapje dragen. Dit geldt eveneens voor bezoek, het blaasjesvocht is heel besmettelijk en pasgeboren baby's kunnen aan een infectie met dit virus overlijden.
tijdens de zwangerschap kan het geen kwaad. wel als je net gaat bevallen. niet dat het dan zozeer kwaad kan voor je kindje direct maar wel natuurlijk als je het daarna wil knuffelen enzo... en idd voor pasgeborene sowieso
Het kan geen kwaad tijdens de zwangerschap, maar het gebruik van zovirax wordt wel afgeraden. Bij een koortslip tijdens de zwangerschap kun je beter zinkzalf gebruiken.