Hallo, ik weet dat je tijdens je zwangerschap geen brie mag eten. Maar mag je wel brie eten als deze goed warm is gemaakt, b.v. broodje warme brie of brie bij een vleesgerecht? Gaan de schadelijke stoffen die in de brie zitten niet weg als het verwarmd wordt? gr Suzanne
Hoi Suzanne Je mag wel brie eten als je zwanger bent.. je moet alleen nagaan of deze niet van rauwmelkse kaas is gemaakt (je hebt in NL veel soorten die je gewoon mag, meer dan die je niet mag) Als een gerecht goed verhit is mag je het ook gewoon eten (net als bijv. mozarella op een pizza)
Bijna alle voorverpakte brie's hier uit de supermarkt mag je gewoon eten. Alleen als er Au lait cru (rauwe melk) op staat niet en die ben ik nog niet veel tegen gekomen .
nou dan ben ik niet goed bezig als het niet zo moetn ik heb al kilo's op je mag het gewoon hoor als het maar van gepateuriseerde merk gemaakt is wat bijn altijd zo is in nederland
Ben net zwanger en moet ook nog erg wennen aan wat ik wel en niet kan eten. Zo was ik net in de supermarkt en kocht zonder na te denken een lekker stukje brie! Eenmaal thuis bedacht ik me dat het misschien niet zo verstandig was. Maar als ik dit zo lees, valt het weer mee. Toch nog maar even voor de zekerheid: er moet op de verpakking staan dat het van rauwe melk is gemaakt? Het is een stukje roombrie van de superdeboer. Er staat bij de ingredienten: Roomkaas, melk, room, zout, zuursel, stremsel. Dus wat denken jullie, is het ok?
Lekker opeten Er is bijna niets van rauwe melk gemaakt bij de super, als je echt naar een kaaswinkel gaat moet je het wel even navragen.
oo wat heerlijk! Ga meteen een stukje nemen haha! Jammer dat het glaasje wijn erbij niet meer kan.... Lizo1
Ik heb het inderdaad aan het begin van mijn zwangerschap aan mijn kaasboer gevraagd. Hij vertelde me dat er in Nederland niet zomaar rauwmelkse kaas verkocht mag worden, ook niet bij de kaasboer! Zelfs de meest buitenlandse kaasjes kan ik dus eten!
Goed verhitten = iets anders dan een broodje brei onder de grill leggen (ook al mag brie wel). Bij mijn kaasboer overigens genoeg Franse en abdijkaasjes van rauwe melk gemaakt!
ook bij supermarkten heb je rauw melkse kazen hoor, kijk maar naar de parmezaanse kaas! Maar brie kan over het algemeen wel, kijk gewoon even op de verpakking.
Waarom mag die dan wel ondanks dat ie van rauwe melk wordt gemaakt? Ik lees trouwens op internet dat de Parmigiano Reggiano voornamelijk van gepasteuriseerde melk wordt gemaakt?
okdat het gaan om de zachte kazen deze bevatten nog veel vocht waar bacteriën in kunnen leven.en een hardekaas zit bijna geen vocht meer dus kunnen de bacteriën niet over leven. snappie?
Ahaaaaaaaaa en ik maar alle parmezaanse kaas laten staan al die 28 wkn lang , allemaal voor Jan met de korte achternaam hihi. Ik wist alleen dat van rauwe melk niet mocht, dus dit was voor mij ook duidelijk! hihi