Hallo, Ik lees en schrijf regelmatig mee op een Belgisch forum. Al deze dames hebben het maar over cmv-virus en de gevaren daarvan. Door al dat gepraat krijg ik bijna het idee dat het heel slecht is dat hier in Nederland geen aandacht aan wordt besteedt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zo gevaarlijk is als hier niemand het erover heeft. Wat is het cmv-virus? Is het risico werkelijk zo groot (als de Belgen me soms doen denken) als je al kinderen hebt? Zijn de risico's echt zo groot? Groeten van Kaatje!
Hoi , Het is een virus dat niet vaak voor komt en ook heel moeilijk op te sporen is omdat je vaak geen symptomen hebt. Het is wel een gevaarlijk virus. Onderstaande link kan je er wat meer over lezen: Aangeboren cytomegalovirus (CMV)-infectie - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Groeten Evelien
Evelien, bedankt voor je antwoord. Is het aan te raden om voorzichtig te zijn met mijn dochter van bijna vier of is dit alleen noodzakelijk op het moment dat ze ziek / verkouden is (is ze gelukkig bijna nooit). Heb je er een verklaring voor dat ze er in belgie zo vreselijk veel mee bezig zijn?