Aangezien ik veel misselijk ben, heb ik nergens trek in. Dit heb ik ook met drinken. Ik was een ontzettende waterdrinker, maar nu hoef ik maar een slokje water te drinken en het komt er weer uit. Thee ging altijd redelijk, maar ook dat heb ik er net weer uitgegooit. Niks helpt tegen mijn misselijkheid, zelf de pillen van de dokter niet. Ik plas nu dus ook erg weinig en had eergisteren vreselijke hoofdpijn. Ik krijg dus gewoon te weinig vocht binnen (over het eten maak ik me niet zo druk). Hoe ga ik het nou voor elkaar krijgen om genoeg te drinken? Want als ik overgeef, komt voornamelijk al het vocht weer naar buiten. Heb geen zin in opnames e.d. Dus heeft iemand voor mij de goude tip. Melk, limonade, roosvicee, dat helpt allemaal iig niet. Maak me toch wel een beetje zorgen.
Ik lees met je mee, want mijn ega heeft ook een erge dorst, al komt er daarna niks meer uit. En dus moet ze ook vaak naar de wc. Niet om te omhelzen maar om te plassen.
ORS drinken! Dat helpt tegen uitdroging. En dan om de tien minuten een eetlepel vocht naar binnen, geen hele slokken. Meer tips heb ik niet voor je..
HI! Heb ergens gelezen dat je dan bijvoorbeeld erg gare spaghetti kunt eten, is namelijk erg vochtig. Zo krijg je ook vocht binnen. Of dikke soep. Je kunt ook denken aan bijvoorbeeld een fruit hapje? Of ander fruit waar vocht in zit. Hoop dat dit kan helpen!
Zou echt even met je verloskundige overleggen. Je loopt gewoon het gevaar op uitdroging en dan kan zij je extra in de gaten houden. Plas je nog wel? Want dat is een belangrijke indicatie. Sterkte met de misselijkheid! Eva
Ik plas ook erg weinig, moet wel vaak, maar komt bijna niks en is heel donker. Voel me, op de misselijkheid na, nog wel goed. Ben nog niet slap als een vaatdoek oid.
daar moet je ook niet op gaan wachten hoor! Vind toch echt dat je even je verloskundige moet gaan bellen, zij zijn er niet voor niets! groetjes Eva
Je kunt overwegen ieder kwartier een slok cola te nemen. De cola zorgt er ook voor dat de misselijkheid minder wordt en je krijgt dus vocht en mineralen binnen. Klinkt heel raar, maar dat werkt bij mij prima wanneer ik normaal gesproken misselijk ben of veel moet overgeven.
Cola is het enige inderdaad wat binnen blijft, maar moet er wel telkens vreselijk van boeren. Moet deze week de gyn toch nog bellen ivm eventuele blaasonsteking, dus dan zal ik dit probleem ook voorleggen. Bedankt iig voor alle reacties en ga zo ook gewoon veel fruit e.d. Kopen waar veel vocht in zit.
Oh ja... natuurlijk, vanavond even doorvragen. Maar wat ze drinkt, is gewoon water. Qua postuur zitten we daar niet aan te denken, omdat ze slechts 50 kg woog voor de zwangerschap.
elke kwartier een slokje. niet te veel ineens want dat komt er dan weer uit. dat zei dat arts toen mn dochter dreigde uit te drogen door norovirus. en vla, hou je dat beter binnen? daar zit natuurlijk ook vocht in. of fruit....
@ dinh ik had ook erg veel dorst de eerste weken van mn zwangerschap. ik ben nu 18 wkn en wordt nu wat minder.... dus volgens mij gewoon een zwangerschapskwaal!
Heb net fruit, yoghurt ed gekocht. Ga dat gewoon proberen. Zolang ik me verder nog goed voel, zal het wel goed gaan.
Heb je ook al iets als bouillon geprobeerd, of soep. En dan waterige soep, kippensoep, groentensoep enz. Krijg je meteen wat zouten en evt. Groenten binnen. Ik ben niet zo van het zoet als ik zwanger ben, meer van het hartig, dus dan is dit misschien een idee?
Je kunt waterijsjes proberen (perenijsjes, raketjes etc). Dat valt vaak goed, ook bij vrouwen die extreem misselijk zijn. En dan krijg je toch vocht en zelfs wat suiker binnen. Als je zelfs van een slokje water moet overgeven, dan is het wel echt tijd om aan de bel te trekken. Dan is je maag en slokdarm erg van streek en kun je ook dingen gaan beschadigen door het overgeven. Weet niet wat je nu aan medicijnen neemt, maar je zou bij de huisarts om primperan kunnen vragen. Als hij je dat niet wil geven zou je een verwijzing naar de gyn kunnen vragen en die kan het zeker voorschrijven. Verwijzing kan trouwens ook bij de verloskundige.