even mijn hart luchten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door speentje2012, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Mijn dochter van 14 maanden is nogal een pittig dametje.

Ze is altijd al een beetje een huilbaby geweest.
    's ochtends vroeg begint het al, rond een uurtje of 6 word ze huilend wakker. Soms ligt ze dan nog even bij mij in bed, maar blijft zeuren.
    Dan ga ik met haar en mijn andere dochter die ondertussen van het gehuil ook wakker is geworden naar beneden. Ik zet mijn jongste dan even in de kinderstoel of op de grond zodat ik ontbijt voor ze kan klaar maken.
    Ze begint dan meteen te huilen.
    Dan eten ze een boterham en begint ze weer te huilen, ik geef haar dan altijd een flesje melk.

Luier verschonen en aankleden gaat ook weer met een hoop gekrijs en gehuil.

Dan is het tijd dat ze zelf een beetje gaan spelen of tv kijken zodat ik mijzelf ook even kan opfrissen.

Ze kan niet langer dan 5 minuten bezig zijn of ze begint weer te huilen.

Zo gaat het heel de ochtend een beetje door.
    Ik kan mij nog niet omdraaien of wegkijken of het begint weer.

Rond 12 uur doen ze beide een slaapje. Ze slaapt dan meestal wel makkelijk in omdat ze best wel moe is. Na een uurtje / 1,5 uur word ze alweer wakker en zet het weer op het huilen. Soms ga ik even bij haar zitten in de hoop dat ze nog even verder slaapt, omdat ze nog zo moe is.
    In de meeste gevallen geeft dit geen resultaat. 's middags even een boodschapje doen of er in elk geval eventjes uit. Dat is meestal redelijk te doen als we niet te lang in de auto zitten.

De meeste baby's worden daar rustig van, de mijne dus niet.

Einde van de middag begint ze weer flink te mopperen.
    Altijd als ik moet gaan koken zet ze het ook op het krijsen.

Dan gaan ze in bad en naar bed om ongeveer 18.30/19.00

Rond 22.00 word ze week wakker en is dan heel erg overstuur. Ik krijg haar ook niet direct stil. Ik ben er meestal tot 00.00 mee bezig om haar weer terug in slaap te krijgen.

Eigenlijk ben ik nu zo'n beetje wel op. Ik kan niet zo goed meer tegen al het gehuil en als ik 's ochtends wakker word denk ik ook vaak ik wil niet weer zo'n dag.

Dit is natuurlijk ook helemaal niet leuk voor mijn oudste dochter een zusje die altijd huilt en een moeder die uitgeput is.

Wat moet ik hier toch mee? Ik weet het echt niet meer.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het even kwijt

2. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, het klinkt behoorlijk herkenbaar. Ik had ook zo'n dochter. Een huilbaby, dag in dag uit. Altijd huilend wakker worden, snel geïrriteerd en s nachts opzitten van het krijsen. Na heel wat arts bezoekjes constateerde een kno arts dat er altijd wat vocht achter haar oren zat toen ze inmiddels bijna 2 was! Binnen 1 week huisjes en ze werd een stuk gezelliger.
    Ik herken je gevoel van irritatie. Het is sfeerbepalend in huis.... ik zou toch eens gaan proberen om dingen uit te sluiten: pijn, oververmoeidheid, allergie?
    Succes!

3. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Hoe kan ik dat dan het beste gaan uitzoeken?
    Extra slapen in de middag wilt zeg bijvoorbeeld echt niet.
    Allergie weet ik niet zo goed hoe ik daar dan achter kan komen? Bedoel je iets van koe melk allergie? Ze krijgt altijd al gewone baby melk en nu halfvolle melk.

Ik kan dus het beste naar de dokter gaan en vragen of hij haar wilt onderzoeken?

Fijn om te horen dat je het herkent. Ik ben dus niet de enige met zo'n baby. Ik had graag van deze tijd willen genieten maar ik heb er wel heel veel moeite mee.

4. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    En als je haar om bv 9 en 14 u op bed legt?

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Is ze altijd zo? Hier hebben we dat met fases, jengelig en ontevreden zijn lijkt het. Heeft ze geen last van tanden of kiezen? Wordt ze moe wakker omdat ze 's avonds nog lang wakker is?
    Kan ze al lopen? Het is zo lastig als ze niet kunnen praten.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou ook even naar de huisarts om oren en keel te laten nakijken.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ze 's morgens zo vroeg wakker wordt, kan je haar dan niet gelijk in bed een flesje melk geven en nog even laten liggen, misschien valt ze weer in slaap?
    Mijn zoontje is vaak 's morgens tussen 5.00-6.00 wakker, zou ik er dan met 'm uit gaan is hij (nog) niet te genieten.
    Hier slaapt hij dan vrijwel altijd nog even door tot 7.30-8.00 en wordt dan vrolijk wakker.
    Om 5.00 wordt hij huilend wakker, een teken dat hij nog niet uitgeslapen is.

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik ben even langs de huisarts geweest en daar mijn verhaal gedaan.
    Ik kreeg meteen een doorverwijzing voor de kinderarts.

Het is dus nog even afwachten.
    Hopelijk kan die mij verder helpen.

Het is geen fase helaas, het is altijd al een mopperkont geweest.
    Met slapen betreft heb ik zo'n beetje alles al geprobeerd
    2 slaapjes wilt ze niet. Als ik haar in de ochtend rond een uurtje of 10 leg dan slaapt ze wel een uurtje of niet.
    Als ik haar dan weer in de middag naar bed breng is het 1 groot drama.

9. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    oja ze kan nog niet los lopen. Af en toe waagt ze 1 stapje los.
    Ze kan wel heel erg goed klimmen.

Praten doet ze ook nog niet echt, mama en papa kan ze wel zeggen

Deel Deze Pagina