Hoi meiden Binnenkort komt onze tweede zoontje ter wereld en ik ben van plan dit keer direct te starten met flesvoeding. Nu hoorde ik goede verhalen over de voeding van friso (mijn eerste zoontje gebruikte nutrilon, altijd veel krampen gehad) maar op het Friso pak lees ik bij de bereiding alleen maar over opwarmen per magnetron.. Is dat de enige manier? Ik wil liefst de voeding(als het nacht is) boven kunnen bereiden ipv dat ik er telkens voor naar beneden moet. Ik twijfel dus erg of ik voor de voor mij bekende voeding(nutrilon) moet gaan of toch Friso. benieuwd wat jullie ervaringen zijn/ eventuele tips. groetjes, Nina
ik heb in het begin friso standaard geven. Deze maakt ik gewoon met warm kraanwater. net zo handig. Nu geef ik friso extra en deze moet je met kokend water ivm het zetmeel staat op het pak
Maakt hekemaal niets uit. Alle standaard voedingen zijn nagenoeg hetzelfde, ook de bereiding dus. Het ene is niet beter dan het andere.
Alle merken die verkocht worden voldoen aan strenge eisen. Ook qua bereiding zijn ze nagenoeg allemaal hetzelfde. Toen hier de BV niet op gang wilde komen ben ik begonnen met Friso HA en dat gebruik ik nog steeds. Bevalt prima!
Wij hebben toen voor nutrilon gekozen. Maar de volgende keer zou ik denk ik voor etos eigen merk kiezen.
wij hebben sinds het begin ook de friso standaard en wordt gemaakt met warm water uit de kraan en/of water uit de kraan en in magnetron. friso bevalt onze kleine goed en voor de krampjes hebben wij sab-simplex in huis.. en sindsdien heeft die geen last van krampjes oohja het verschil tussen alle voedingen zijn volgens mij puur het bedrag wat je ervoor betaald.. friso is in vergelijking met nutrilon duurder uit (sorry als ik het verkeerd heb) voedingen hebben idd zoals hierboven al vermeld wordt strenge eisen
Warm water uit de kraan wil ik liever niet gebruiken voor de bereiding van de voeding. En de voorkeur gaat uit naar voeding die ik boven in huis (snachts) ook kan bereiden en dus niet naar beneden moet ivm de magnetron. Is dat de enige manier waarop friso bereid kan worden.. in de magnetron?
Met ons zoontje gebruikte wij ook sab simplex ivm constant krampjes maar hij werd alleen beetje slaperig en daarna gingen de krampen gewoon weer verder. Maar ja wat voor de een werkt hoeft ook niet voor de ander te werken.. ik hoop dat dit kindje minder last krijgt. Was echt extreem 4 maanden lang uren per dag huilen van de krampen
Nee hoor, de magnetronbereiding staat er op omdat die in Nederland het vaakste gebruikt wordt en omdat veel ouders dat makkelijk vinden. Alle soorten kunstvoeding kun je op dezelfde manier bereiden en er is ook echt geen kwaliteitsverschil tussen de merken. Je kunt dus even goed een huismerkvoeding nemen, de dure merken zijn niet beter. De WHO adviseert om kunstvoeding aan te maken met water dat net van de kook is. In jullie geval kun je dus makkelijk boven een waterketeltje neer zetten, je lost het poeder op in de helft van het water net van de kook, en daarna vul je het aan met de andere helft koud stromend water. Fles heeft dan ongeveer de goede temperatuur (is even een beetje spelen en testen met iets meer/minder heet water). Trouwens, extreme krampen kunnen te maken hebben met een KEA, als je oudste zo'n last had is het misschien een idee om preventief met HA te beginnen?
Hi! oke dat is duidelijk. Alleen dat koud stromend water.. dus kraanwater bedoel je he.. vind het zo'n raar idee. Kan je daar ook gewoon verpakt bronwater zoals spa blauw voor gebruiken wat kamertemperatuur heeft? Ja over die krampen mn zoontje was al begonnnen op Nutrilon HA(omdat wij hooikoorts hebben werd ons dit geadviseerd) en wij hebben ons destijds laten overhalen door de huisarts om over tegaan op de voeding van Nutrilon(omdat mn zoontje zoveel huilde) voor hongerige babys(ben even de naam kwijt). Nu denk ik dat we gewoon over hadden moeten gaan naar voeding tegen krampjes..maar ja was net moeder geworden en ik luisterde braaf naar de huisarts. Nou haha dit keer volg ik lekker mn eigen gevoel. Maar ik twijfel zo tussen nutrilon of friso omdat mijn zoontje dus met nutrilon veel gehuil en krampen heb gehad maar ja ene kindje is de andere niet.. aghhhh dilemmaaaaa owja.. vergat het even maar ik las dat HA voeding wel minder verzadigend is dus dat het zo is dat je kindje vaker om voedingen kan gaan vragen..
Waarom is het kraanwater een raar idee? Het kraanwater in Nederland is net zo schoon als het bronwater, weinig verschil. Prima natuurlijk als je per se bronwater wilt gebruiken, lijkt me alleen zonde van je geld. En HA kan idd minder verzadigen, maar de een baby is de ander niet. Er zijn genoeg baby's die er prima op doen en er 4 uur makkelijk tussen laten.
Wij hebben Friso HA, simpelweg omdat hij dat in het ziekenhuis kreeg en ik niet de overstap naar huis nog groter wilde maken door een ander merk te gaan geven. Hij dronk toen namelijk nog vrij slecht. De Friso HA is hier bij de Jumbo overigens flink goedkoper dan de Nutrilon HA. Wij gebruiken gekookt kraanwater omdat het hier vrij hard water is en koken ontkalkt. Kalk kan namelijk de ontlasting wat hard maken en daar had ons zoontje nogal last van toen we het niet kookten. Dat HA minder verzadigend is wist ik niet! Ons zoontje gaat nu beter drinken en vraagt inderdaad elke 3 uur (soms nog eerder) om voeding terwijl het ziekenhuis aanraadde om een schema van elke 4 uur aan te houden. Hij drinkt dan de fles niet leeg, maar zeurt na bijvoorbeeld 2 uur alweer en gaat op zijn handen zuigen. Ik lees trouwens ook over voeding voor hongerige kindjes of tegen krampjes, maar kun je dat eigenlijk wel geven als je HA moet geven? Daar staat niet op dat het HA is.
Tsja, persoonlijk vind ik warm water uit de kraam opgelost met voeding niets. Lijkt mij net als thee met kraanwater. Maar goed, dit moet iedereen zelf weten. Wij drinken geen kraanwater, dus de kleine ook niet. Ik koop barleduc of Appie huismerk en wij gebruiken friso comfort. Tegen krampjes en spugen
Ons is in het ziekenhuis verteld dat je beter geen bronwater kan gebruiken. Wanneer je de fles open maakt komen er bacteriën bij ( stilstaand water). De vraag is, wat schoner is in vergelijking met stromend water. Het leidingwater in NL voldoet aan strenge eisen en is erg schoon! Zonde van je geld dus om bronwater te kopen... Ook mag je de flesvoeding gewoon aanmaken met warm kraanwater! Je hoeft t niet in de magnetron op te warmen. Wat betreft Nutrilon of Friso... ik heb in het ziekenhuis Friso gebruikt, vond ik fijne voeding. Loste makkelijk op. Ben thuis overgestapt op het goedkopere kruidvat HA. Deze vond ik echter erg klonteren, zelfs als je het doorroerde met een vork. Ben hierna overgestapt naar het Etos huismerk en dit bevalt prima en scheelt een hoop centen met Friso/ Nutrilon! @Assje: wij dus ook HA voeding. Mn eerste kind had hier al snel niet voldoende aan en is later ook op de forte voeding voor hongerige kindjes over gegaan. HA is lichter verteerbaar dus het kan idd zijn dat ie dan eerder zal komen. Echter: als je eenmaal bent overgestapt is de hypo allergene werking voorbij!! Dit zou ik dus echt als laatste optie doen. Mijn kindje is van dezelfde leeftijd en merk dat er nu ook minder uur tussen de flessen komt. Na 2,5 uur begint ze alweer te smakken etc en kan ik het net rekken tot 3 uur. Snachts zat er 6 uur tussen, nu afgelopen nacht 4. ook drinkt ze de flessen in 10 minuutjes leeg! Ik heb de flessen nu opgehoogd naar 120/4, net de eerste gegeven en ze klokte hem bijna helemaal leeg! ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt. Afijn... lekker offtopic dit... sorry...
Hier friso ha en we maken het flesje gewoon met warm kraanwater aan. Kraanwater is in Nederland erg goed, soms zelfs beter dan mineraalwater, juist omdat de normen zo hoog zijn.