Mijn hart doet gek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dani27, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi dames

Ikhad voor de zwangerschap al weleens last van hartkloppingen.
    Een paar keer hartfilpmje laten maken en fietstest etc. Nooit iets geks.

Nu ik zwanger ben heb ik veel meer last. Met name bij liggen en dan maakt de houding weinig uit maar ook bij rechtop zitten en achterover leunen in de stoel.

Heb dan echt het idee dat mijn hart harder moet werken en ben wat benauwd met wat druk op de borst.
    Af en toe steken in mijn borst maar goed..dit kan ook doordat ik er elke keer aan denk.

Heb het ook al aangegeven bij de vk en ben er een paar weken terug voor bij de huisarts geweest. In het begin van de zwangerschap ook al keer bij de huisarts geweest ivm benauwd gevoel of er wat in de keel zat zeg maar.

Deze heeft mijn polsslag een paar keer gemeten en mijn bloeddruk en zuurstofgehalte in het bloed. Alles in orde. Polsslag is 90 in rust maar volgens huisarts is dat zo door se zwangerschap.

Wie herkent dit verhaal? Ik denk telkens goh..zou er echt niks met mijn hart zijn. Het geeft angst zeg maar.

Heb op mijn verzoek nog even algemeen bloedonderzoekje gehad waar alles goed was.

2. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook soms hartkloppingen.
    Je hebt nu meer bloed in je lichaam dus je hart moet harder werken.
    Daar kun je soms hartkloppingen van krijgen.
    Als ze niks kunnen vinden is het waarschijnlijk bij jou ook de oorzaak.
    Maar angst kan ook hartkloppingen geven,dus wellicht dat het dubbel op is bij jou?
    Als ze echt helemaal niks kunnen vinden zou ik mij niet druk maken.

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Men vind het niet nodig een filmpje te maken oid denk ik.
    Ik ga het woensdag bij de controle nog wel een keer aankaarten.

4. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Hier ook hoor! Maar ik ben van mezelf heel stressgevoelig.t is bij mij een combi van hormonen, extra hard werken lichaam en spanning.

Hartkloppingen en overslaan horen er nu eenmaal bij. T is vervelend maar volkomen onschuldig. Hoe drukker je je er om maakt, hoe meer last ;)

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb/had precies hetzelfde!

Ben er ook in het weekend voor naar de spoedpost geweest en niks aan het handje! Zwangerschaps gerelateerd volgens verschillende artsen. Het kan heel beangstigend zijn maar bij werd het na een aantal weken al stukken minder!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja ik heb het ook. Ook in combinatie met het gevoel naar adem te moeten happen, net of je je verslikt of zoiets, kan het niet goed uitleggen. Mijn vk zegt dat het komt doordat de baarmoeder snel groeit en dat ie (bij mij is ie smal en hoog) de longen minder ruimte hebben om goed uit te zetten. Ook het extra bloed wat het hart moet rondpompen raakt ie weleens van slag van.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ook, was bij mij gekoppeld aan een te laag hb!

8. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een tijdje teruf ook bij de ha geweest ..
    Ik had constant het gevoel dat mn hart een sprongetje maakt ( zoals je dat voelt als je schrikt)
    Ik heb sws een lage bloeddruk en ze zei dat mijn hart voor de zwanerschap harder moet werken.. Dat is normaal..
    Ik hebt het nu nog wel maar wel minder..
    Dat je je benauwd voelt kan misschien ook komen doordat je er erg mee bezig bent en onbewust een beetje hyperventileert?

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik had een te hoge pols tijdens mijn laatste zwangerschap en dat voelde ik dus ook doordat mijn hart heel snel klopte en een opgejaagd gevoel kreeg en dan ineens sloeg mijn hart een paar rare kloppen en dan deed ie het weer normaal. Ik bleek een veel te laag ijzergehalte te hebben.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Precies zoals ik vlinder :) beetje ijzertabletjes erin en je voelt je stukken beter he?

11. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    #11 Dani27, 10 apr 2015
    Laatst bewerkt: 10 apr 2015
    Thnx dames! Geruststellend dat het er wat bij hoort.
    Ben soms echt wat benauwig.

In het begin vd zwangerschap had ik telkens het gevoel dat er iets in mijn slokdarm zat. Toen ben ik nagekeken op schildklierwaardes.

Mijn hb is prima trouwens is vorige week gecheckt:)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Mijn hb ook, dus bij mij komt het daar ook niet vandaan. :)

13. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik heb ook dagelijks last van hartkloppingen. Schijnt erbij te horen. Mijn zuurstofgehalte ed waren ook bij onderzoeken steeds goed. Maar het is zeer vervelend. Net of je de marathon hebt gerend!

14. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    165
    63
    Ik heb het soms als ik lig.....en bijna in slaap val. Dan schrik ik en zit ik rechtop in bed met me hand op me hart.....niet fijn

15. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    ik heb het ook als ik bijv rustig in bed lig. Mijn hart gaat dan zo tekeer. Voel me dan ook opgejaagd. Het is heel erg vervelend.

16. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Als ik in bed ga liggen ben ik echt even benauwd. Het voelt dan even alsof er iets afgekneld wordt.

Ik ben telkens bang dat de baby daardoor te weinig bloed krijgt ofzo

17. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Goed dat je t hebt laten onderzoeken maar als er niks uitgekomen is hoort t echt bij de zwschap :) ik heb t zelf ook gehad en vond dit af en toe best eng. Heb ook nog astma dus had dan vaak t gevoel dat ik benauwd werd. Maar het is vanzelf weer weggegaan, vooral sinds de baby is ingedaald heb ik helemaal geen klachten meer van hartkloppingen of benauwdheid

18. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Heel herkenbaar verhaal! Ik heb van 8 tm 13 weken heel erge hartkloppingen gehad zoals jij ze ook omschrijft en erg benauwd bij m'n borst en keel. Nu is de benauwdheid ondertussen weg (ging na 1e trimester zo ineens weg) maar heb nog steeds soms hartkloppingen... Ik ben van top tot eten onderzocht door de huisarts en door t ziekenhuis maar ze konden alleen een onregelmatige hartslag ontdekken (had ik van te voren niet)... Dus uiteindelijk hebben ze het maar op zwangerschap/ hormonen.

Zolang het zuurstofgehalte in je bloed maar goed is! Sterkte!

19. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Ik ben er zelf van overtuigd dat jij de symptomen voelt omdat juist je lichaam nu eerst voor de baby zorgt en hier hard voor moet werken. Zoals gezegd als je zuurstof gehalte goed is en onderzoek wijst niks uit, is het helaas/gewoon de zwangerschap...

20. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken.
    De kleine doet het zover gewoon goed gelukkig.

Fijn dat er zoveel herkenning is trouwens

Deel Deze Pagina