last van ribbenkast?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marjan79, 10 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan79

marjan79 Lid

13 feb 2007
    18
    0
    0
    Ik ben ruim 23 weken zwanger en sinds anderhalve week heb ik zo'n ontzettende zeurende pijn aan de rechterzijd van m'n buik net onder m'n borst. De VK denkt dat het m'n middenrif is die naar boven geduwd wordt, maar daar ben ik nog niet zo zeker van want het zit aan de buitenzijd van m'n ribben en niet aan de binnenzijde. Ook kreeg ik de tip om geen beugel BH's meer te dragen, ik andere BH aangedaan, ook geen succes. Ook hoorde ik van iemand die veel last van de ribbenkast heeft gehad ivm het maken van ruimte, nu ben ik er gisterenavond wel achtergekomen dat ik ook een beurs gevoel op m'n borstbeen heb? zou het inderdaad kunnen dat ik last van m'n ribbenkast heb? Maar waarom zit het dan maar aan 1 kant en wel rechts? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is het misschien verstandig om morgenochtend anders even een afspraak te maken met een huisarts om er even naar te laten kijken, want ik loop ook al vanaf afgelopen donderdag in de ziektewet omdat ik 's ochtends om een uur of 11.30uur niet meer weet hoe ik moet zitten loppen of staan?
    het enige wat werkt is zonder BH plat gaan liggen.

Wie kan mij raadt geven, please?

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik heb dat ook en het hoe en waarom weet ik ook niet precies ik laat het op me afkomen allemaal

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb er tijdens mijn zwangerschap ook veel last van gehad. Helaas is er niks aan te doen...

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Een heel vervelend gevoel inderdaad.. Er wordt natuurlijk veel opzij en naar boven geduwd, niets aan te doen, af en toe languit gaan liggen en beetje masseren.. niet te lang als een eh tja "plompzak" op een stoel gevouwen zitten.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Al voor de zwangerschap had ik al jaren last van mijn ribben. Duurde even voordat de huisarts wist wat het was, maar het bleek bij mij syndroom van Tietze te zijn. Een vorm van reuma, waarbij de kraakbeenverbindingen tussen je ribben en werfels gaan ontsteken. Het kan weken wegblijven en dan weer spontaan terugkomen, heel irritant, want het doet goed pijn, soms word je er wakker van. Maar vaak voel ik het ook heel goed als ik op bepaalde plekken op mijn borstbeen druk, is dan heel gevoelig. Valt helaas weinig aan te doen, heb fysiotherapie gehad, maar daarbij werden steeds die werveltjes enzo gemasseerd, had het idee dat het juist alleen maar erger werd.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb er ook last van sinds een week en het is inderdaad aan 1 kant. Nu heb ik niet zo'n last dat ik er echt iets aan hoef te doen, maar aan 1 kant komt dus vaker voor. Ik hoop dat het voor jou draaglijker wordt. Bij mij is het gewoon soms wat zeurderig, maar zeker niet hinderlijk. Nu heb ik ook niet snel het gevoel dat ik ergens om 'zeur', ik denk bij alles: tja, het hoort erbij. Maar ik denk dan ook dat ik tot nu toe een heel gemakkelijke zwangerschap heb.

Nogmaals, veel succes, ik hoop dat het beter wordt!

Deel Deze Pagina