concert

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door niek, 5 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi allemaal,

    ik had even een vraagje, ik heb eind mei een concert van toppers in concert in de arena, dit had ik al geboekt met een aantal collega's voor mijn zwangerschap. We hebben zitplaatsen en iedereen op mijn werk zegt dat het totaal geen kwaad kan, maar er zijn ook mensen die zeggen dat het wel kwaad kan. Wat is jullie mening hier over?

    Tevens had ik nog een vraagje over een ander topic, maar daar kan ik niet op reageren: iemand voelt steeds iets "zwaar" liggen in haar buik, jullie vertelde dat dat de baarmoeder is. Kun je dit ook al met 15 weken voelen? Ik dacht namelijk dat het mijn blaas is, maar ik moet dan niet plassen. alvast bedankt voor de antwoorden.

    groetjes Monique
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Monique,

    een concert kan geen kwaad hoor. Het is niet verstandig om heel vaak in de zwangerschap aan erg veel lawaai blootgesteld te staan. Maar een keertje is geen probleem, lekker van genieten!

    Je tweede vraag: het kan ook zijn dat je je blaas voelt, de blaas ligt tegen de baarmoerder aan en de baarmoeder drukt er tegen. Daardoor en door het feit dat de hormonen de blaasspier slapper maken, moet je vaker plassen. Dit kan ook een zwaar gevoel geven.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina