Mag mijn werkgever dit doen?????

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door eline82, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline82

eline82 Niet meer actief

Oké de start van een lang verhaal maar ik ga het zo kort mogelijk proberen te houden.

Toen ik zwanger was van de eerste heb ik ouderschapsverlof aangevraagd voor twee dagen in de week. Dit werd goedgekeurd.
    Echter verliep de zwangerschap niet helemaal zoals gepland en kreeg ik last van bi waardoor ik na mijn zwangerschapsverlof langzaam weer ging opbouwen. Mijn ouderschapsverlof zou dan in gaan als ik minimaal weer zes weken in mijn eigen functie had gewerkt.
    Tijdens het uitbouwen van mijn uren bleek ik voor de tweede keer zwanger. Ik ben gewoon uit blijven bouwen omdat het fysiek beter ging. Uiteindelijk heb ik van januari dit jaar tot aan mijn verlof weer fulltime gewerkt in mijn eigen functie. Maar mijn werkgever liet mijn verlof niet in gaan. Er werd gezegd dat ik dat opnieuw aan moest vragen. Maar overal waar ik zoek op internet staat dat je per kind maar 1 keer verlof mag aanvragen.

Nu ben ik met verlof en na de zomervakantie zal ik weer starten. Vandaag belde mijn werkgever ( ik ben volgende week uitgerekend) dat ze ivm mijn verleden , bi, willen dat ik het verlof van beide kinderen in 1 keer op neem. Maar er is nu helemaal geen reden om te zeggen dat ik na de bevalling wederom last zal hebben van bi omdat het nu gelukkig wel prima gaat.
    Mag mijn werkgever het tegen mij gebruiken dat ik bi heb gehad en me daarom alles in 1 keer op laten nemen???? Mag hij dit als berekening neerzetten terwijl ik voor de tweede nog niet eens mijn verlof heb aangevraagd???? Mag mijn werkgever een reeds goedgekeurd verlof intrekken???????

Wie o wie kan mij hier wat over vertellen. Is toch best wel stressen zo net voor de bevalling.....

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Volgens mij mag dat niet. Hij heeft toch al goedgekeurd?

3. eline82

eline82 Niet meer actief

Ja het eerste verlof is toen al goedgekeurd maar uitgesteld ivm ziekte. Tweede verlof had ik bewust nog niet aangevraagd.

4. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Dat mag hij idd niet doen!

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Naar mijn idee mag dat ook niet. Als jullie er samen niet uit komen zou ik als ik jou was hier wat meer info over vragen bij rechtsbijstand, als je dat hebt. Dan weet je precies waar je wel en niet recht op hebt en hoe je dat het beste aan kunt pakken met je werkgever! Succes!

Deel Deze Pagina