Heeft er iemand ervaring met zwangerschapsyoga? Is het heel saai of juist wel leuk, heb je er echt iets aan gehad?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap meegedaan met zwangerschapsyoga. Ik vond het erg leuk. Leuke oefeningen, helemaal niet zo "zweverig" als ik verwacht had, geen stomme puf-oefeningen maar voornamelijk ontlastende houdingen en meer van dat soor tips. Ik vond het echt 1 keer in de week een uurtje helemaal speciaal voor mij en de baby. Erg leuk en rustgevend om te doen. Ze hadden ook een partneravond en ook mijn man vond het erg leuk.
Ik vond het echt geweldig. Echt even een ontspanningsmoment voor mij 1x per week. Lekker even helemaal bezig met je baby. Ik heb er toen veel aan gehad (ontspannen) maar tijdends mijn nogal zware bevalling was ik het wel helemaal vergeten, ondanks dat ik zo mijn best deed . Mijn man vond de partnerlessen echt ook heel leuk en dat heeft mij door de bevalling getrokken: de kennis die hij daar op had gedaan. Had goed opgelet, mijn mannetje . Dit keer ga ik het weer doen, ik vond het echt heerlijk!
Ik vind het echt super leuk. Heerlijk ontspannen, leuke yoga-juf, en ik heb het idee dat ik er ook echt wat aan heb. Bij ons is het helemaal niet zweverig o.i.d maar gewoon relaxed. Ik heb 2 weken geleden koliekaanvallen gehad van galstenen, héél véél pijn gehad en toen zei hub iedere keer tegen mij dat ik aan mijn ademhaling moest denken (zoals ik op yoga had geleerd) Het nam geen pijn weg natuurlijk maar ik werd er wel rustiger door en had het idee dat ik het beter kon handelen. Ik hoop dat ik dat straks ook zo kan toepassen bij mijn bevalling.
Ik blijf hier even meelezen Heb me namelijk vandaag opgegeven voor de zw.yoga. Ben erg benieuwd en zoals het er nu uit ziet, start ik volgende week!
Ik citeer een verloskundige: "Vrouwen die zwangerschapsyoga hebben gedaan, ontsluiten als een tierelier."
Ik heb ook zwangerschapsyoga gedaan. Vond het heel gezellig, interessant en ontspannen het was gelukkig niet zweverig bij ons. Maar tijdens de bevalling heb ik er niks aan gehad.
Ik heb yoga gedaan bij m'n eerste en doe 't nu weer. Ideaal! Ik heb de eerste keer best een heftige bevalling gehad en heb héél veel aan m'n yoga gehad.
Vond de lessen super! Heerlijk ontspannen.. Mijn man vond papayoga ook heel leuk en nuttig. Of ik er wat aan ga hebben hoop ik binnenkort te merken.
Hihi, pappayoga... Klinkt leuk... Hier mogen de partners in de even weken mee naar de les. Dus de ene week heb je les in je eentje en de week daarop ben je samen. Ik vind dat een heerlijke manier en heb 't idee dat manlief ook wat zekerder richting bevalling gaat kijken...
Ook ik heb zwangerschapsyoga gedaan was heel erg ontspannen 1 uurtje in de week en met de bevalling heb ik er heel veel aan gehad! Ik bleef heel rustig (zei de verloskundige ook de hele tijd) en je leert goed met je ademhaling om te gaan en me ontsluiting ging idd ook snel en of het daar aan ligt weet ik niet maar je leert op de yoga dus ook bepaalde trekken in je gezicht niet te gebruiken die de onsluiting juist tegen houden! dus daar let je wel op als je bezig bent dat je denkt okeej niet me lippen op elkaar persen hihi.!! dus ik raad het zowieso iedereen aan heel erg ontspannen en je leert gewoon heel rustig te blijven!! Succes allemaal!!!!!!
Rond 24 weken zo'n beetje; bij Noah met een week of 20 geloof ik... Op zich niets mis er vroeg mee te beginnen; juist wel prettig, omdat het dan 'in je lijf' gaat zitten. Het wordt daardoor een soort automatisme als je pijn hebt of gespannen bent...
ik heb ook yoga gedaan was wel erg ontspannend , het heeft me alleen niet bij de bevalling geholpen . maar hoor van heel veel dat ze er tijdens bevalling wel wat aan hebben gehad
Ik ga morgen starten met zwangerschapsyoga en heb er erg veel zin in. Alleen vraag ik mij af wat je draagt tijdens de lessen? Weet iemand dat? Ben je op blote voeten of op sokken bijvoorbeeld?