Onrustig spruw, koemelkallergie en reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin08, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier al een tijdje steeds onrustig... Kleine man is met 33 weken geboren heeft t altijd goed gegaan eind december thuis gekomen! Een tevreden mannetje... maar dat ben ik ondertussen alweer vergeten!
    Begon dat hij steeds na de fles zo moest huilen de hik had zuur rook uit zn mondje... Bij huisarts geweest en heb zantac gekregen en jbpm in de voeding gedaan. Daar werd t stuk beter van... na anderhalve week begon hij veel meer weer te huilen weigerde ze flessen en krijste het uit.
    Uiteindelijk overgegaan op Nutrilon Pepti voor koemelkallergie en je zag hem bijna per fles rustiger worden. Duurde wel even voordat hij rustig was. Wel bleef hij korte hazeslaapjes en wat onrust houden.
    Weer wilde hij op een gegeven moment zn flessen niet goed drinken. Speen weigerde hij. En zag een witte waas op zn gehemelte. Dus naar huisarts en die gaf mij gelijk in spruw. Dus medicijnen. Hij knapte op!
    Werd een stuk rustiger begon te lachen je merkte dat hij lekker in zn velletje zat! Nog bij osteopaat geweest en sindsdien slaapt hij ook iets beter gelukkig. Afgelopen vrijdag hebben we normale voeding geprobeerd maar per fles werd hij onrustiger en begon te krijsen en weg was het ontspannen mannetje....na 24 uur was t voor mij genoeg weer overgegaan op de pepti....
    Nu gisteravond begon hij weer erg te krijsen en zag ik duidelijk dat hij pijn had. Kon hem bijna niet troosten. Wilde zn speen niet meer die hij anders altijd graag wil...Tot vier keer toe als ie dan rustig was ze speen weer gegeven en meteen begon hij weer te krijsen! Ik denk dus weer spruw! Had nog gentiaan violet in huis dus dat hem gegeven en uiteindelijk is hij gelukkig gaan slapen gisteravond/nacht....
    Vanmorgen wilde hij zn speentje wel weer...fles dronk hij ook redelijk goed leeg dus denk dat t al wat helpt....
    Maar moet zeggen dat ik t zo erg veel vind... Steeds die onrust en wil zo graag rust voor mn mannetje... Half april moeten we voor tweede keer naar osteopaat hoop dan dat t ook echt profijt geeft....
    Morgen afspraak staan bij HA, voor evalueren provoceren voeding en machtiging voor voeding. En zal dan de spruw weer inbrengen...
    Wanneer gaat die stomme spruw nou gewoon helemaal weg!!!
    Iemand nog tips???

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Jeetje het zit jullie niet mee. Ik heb alleen ervaring met de reflux maar verder niet. Ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    spruw kan lang duren hoor! Ook is hygienne heel belangrijk! anders besmet je jezelf steeds weer... Weet niet wat je hebt geprobeerd? Hier wordt alles op 60 graden gewassen, spenen e.d. worden nog elke dag gestereliseerd net als mijn kolf. We hebben nu een week nystatine achter de rug, en zijn daarna over gegaan op gentiaan violet.

Heeft je mannetje toevallig ook hardnekkige luieruitslag? Dat kan namelijk ook spruw zijn. Hier dus idd ook die uitslag, niets hielp tot ik ook daar de gentiaan violet op smeerde, binnen 2 dagen bijna niets meer te zien. Max. 7 dagen mag je dat trouwens smeren, daarna een week rust en dan pas weer overnieuw smeren.

Heel veel succes met je mannetje :)

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Oh wauw!! Het is net of ik mijn eigen verhaal lees!!
    Milan is geboren met 40 weken en 5 dagen...
    Vanaf zijn geboorte is het al 1 groot drama...
    Krijsen in bed, krijsen in de box...alleen maar slapen op de arm!
    Toen ik na 3 weken in het ziekenhuis belandde met een longontsteking moest mijn man het 3 weken alleen stellen met een baby van 3 weken en een peuter van 3 jaar!
    Dat ging dus totaal niet goed...
    Milan ging meer en meer huilen en is uiteindelijk bij mij in het ziekenhuis opgenomen.
    Toen ik na die 3 weken weer thuis was, bleef Milan onrustig en 5 dagen daarna zijn we naar de dokter gegaan!
    Die heeft ons doorverwezen voor opname naar het zkh!
    Daar is hij 5 dagen geweest en na dag 2 kreeg hij medicijnen voor reflux!
    Hij ging ietsjes beter slapen in zijn bedje, kon in ieder geval plat liggen!
    Na 2 weken moesten we terug voor controle, daar werd echter RS geconstateerd...wij ahdden het niet eens door omdat ie al vanaf zijn geboorte snotterig en hoesterig is en erg benauwd!
    Dus weer een opname van 2 dagen!
    Eenmaal thuis stopte ie na 4 dagen uit het niks met ademen, een reactie op neusdruppels! Dus weer het ziekenhuis in!
    Nu is ie afgelopen vakantie weer de hele week opgenomen geweest omdat ie 5 dagen aan 1 stuk wakker is geweest...non stop huilen, gillen krijsen!
    De artsen zijn ten einde raad en weten ook niet wat te doen!
    Ook ik naar de obsteopaat gegaan....die heeft een hoop goed gemaakt! Slapen is nog steeds waardeloos maar hij is nu ontspannen en relaxt en lacht onwijs veel!

Nu sinds deze week helemaal onder de uitslag....ik heb al geroepen vanaf 2 maanden dat deze jongen een koemelkallergie had, maar de artsen wilde er niet aan! Geen uitslag dus geen koemelk allergie!
    Vandaag dus naar de huisarts geweest en over gegaan op de nutri (nog wat) zonder koemelk! Nu na 1 fles al een heel ander mannetje! Hij heeft net 1 1/2 uur geslapen, wakker in bed gelegt!
    Toeval? Geen idee...hopelijk is het DE oplossing...want na 4 1/2 maand niet geslapen te hebben zit ik er behoorlijk doorheen!!!

Ik begrijp hoe je je voelt, machteloos, boos, verdrietig en vooral emotioneel!!!
    Sterkte meis!

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Spruw kan heel hardnekkig zijn.
    Wij hebben goede ervaringen met Nystatine, het is fijn om toe te dienen en met een paar dagen zie je de spruw al minder worden.
    Veel succes.

Deel Deze Pagina