Baby ligt iets voor qua grootte...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esthertie, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Afgelopen vrijdag was ik bij de VK en zei vertelde dat de baby misschien iets voor loopt qua groei t.o.v. het terijn. Tevens zit mijn baarmoeder wat hoog. Als ze over 3 weken nog 'groot aanvoelt' wordt er een groei echo gemaakt. Weet iemand wat dit verder in houdt of heeft hetzelfde gehad? Verder gaat alles prima.

2. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben een weekje minder ver dan jij en ik kreeg de laatste keer ook te horen dat de baby ongeveer twee weken voor zou liggen op groei. Mijn baarmoeder leek ook hoog te liggen, maar bij nader inzien bleek ik gewoon een lage navel te hebben in verhouding (heb een vrij korte romp). Ook bij mij is verder alles goed.

Ik was ongerust maar ze zei dat ze pas een groeiecho doen als de baby meer dan 3 weken voor komt te liggen, i.v.m. mogelijke zwangerschapsdiabetes of andere oorzaken. Zit denk ik met dezelfde vragen als jij. Ik vraag me ook af hoe ze zoiets kunnen bepalen door 10 seconden in je buik te prikken.

3. Esthertie

@Assje Ja inderdaad, ik heb verder niet door gevraagd omdat de VK daar geen aanleiding voor gaf. Mijn baarmoeder zit wel echt vrij hoog, dat is 4 wk geleden ook al geconstateerd. De ruimte in mijn onderbuik is namelijk 'leeg'. Ik ben benieuwd hoe het over 3 wk is. Maar ik maak mij niet echt zorgen er om omdat verder alles goed gaat.

4. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Ons kleintje ligt ook voor op de groei.

Heb laatst een ctg gehad en tijdens het nagesprek werd er een snelle echo gemaakt.
    Op de foto's die ik meekreeg stond dat ze 29+4 was en 30+2 terwijl ik toen precies op 27 wkn zat.
    Heb dit vorige week met de vk besproken ik krijg aankomende woensdag een groeiecho.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik kreeg vorige week te horen dat mijn baarmoeder qua grootte een week voor ligt, maar de vk kon niet beoordelen of dit vruchtwater was of een groter kindje. Ik heb volgende week toch een echo voor de placentabepaling en dan wordt meteen de groei gecontroleerd. Maar je mag dus 2 weken voor of achter liggen. Ik maak met niet druk, wat er in mijn buik zit doet het prima.. En ze gaan uit van gemiddeldes met de groei en er zijn nou eenmaal mensen die niet onder het gemiddelde vallen moet je maar denken.!!

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ons kindje ligt ook al even 2 weken voor, maar dat kan helemaal geen kwaad hoor!

Elk kindje groeit nu op zijn eigen tempo! Kan zelf zijn dat je kindje net een groeispurt heeft gehad en dat hij nu even stopt met groeien ;)

7. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ivm mijn BMI heb ik 3 groeiecho's gehad afgelopen weken. Dit is een gewone echo zoals je gewend bent. Ze meten alleen de buikomtrek, hoofdomtrek en het vruchtwater. Dit alles wordt in grafieken gezet. Zolang je binnen het minimum en maximum zit, dan is het goed. Onze knul ligt meer tegen het maximum aan, maar dat komt omdat mijn man en ik ook aan de grote kant waren als baby zijnde.

Dus niks om je druk om te maken, mbt de echo zelf. De uitslag weet ik natuurlijk niet.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

tot 10 dagen is echt niets aan de hand tot 14 dagen is ook acceptabel maar alles wat er boven of onder komt is toch een onderzoekjes waard (suiker etc)

natuurlijk is het ook zo dat niet alle kindjes met 3300 gram gemiddeld geboren worden.je hebt ze ook van 4500 gram natuurlijk.
    als je kindje voor blijft liggen zou ik uitgaan van een groter kindje en daarbij gelijk even een groei echo vragen

9. Esthertie

Bedankt voor jullie info!

10. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste lag mijn baarmoeder al rond de 16 weken voor op groei en dat is zo gebleven. Alleen hadden ze pas bij een week of 34 het idee dat de baby ook aan de grote/zware kant was. Uiteindelijk was hij bij de geboorte ook 4860 gram. Ik heb destijds geen suikertest gehad, bij deze baby wel en het blijkt dat ik geen zwangerschapsuiker heb.

Nu zorgen maken heeft weinig zin. Het kan een groeispurt zijn, en van buitenaf kunnen ze wel een beetje een schatting maken, maar heel exact lukt dat niet. Dus een groeiecho kan dan uitsluitsel bieden. Meestal wordt dit pas bij een week of 30 gedaan of later. Als de baby bij die echo echt aan de grote kant is, kunnen ze je suiker testen. Je kunt het maar beter van tevoren weten, zodat je maatregelen kunt nemen.

Deel Deze Pagina