Waarschijnlijk zit er een spreeuwennest bij ons boven op zolder Mijn dochter slaapt daar en klaagt over hun gepiep We kunnen er niet met een ladder bij want het is een hoog huis en vanaf de zolder kunnen we niks zien Wel zien we ze in de boom voor huis zitten en als we ff op de zolder zijn zien we ze steeds heen en weer vliegen Ik ben hier niet van gediend want mijn dochter klaagt me al over het gepiep van de oudere vogels laat staan van de jonkies straks Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ouders weg gaan/niet meer nestelen Onze buurman heeft ze ook en daar zit het hele huis/ramen onder de poep
Ik zou het voor nu laten zoals het is. Als je het nu weg haalt of de ouders weg jaagt sterven de jongen. En zo lang duurt t niet voordat ze uitvliegen volgens mij. Ik denk namelijk dat er al jonkies zijn want die piepen en de ouders niet. Daarna toch proberen het spreeuw proof te maken. Succes!
Met vagans eens. Het zijn waarschijlijk al jongen. Even doorbijten. Ze wenter vanzelf aan. Er zullen nog veeeeel meer vogeltjes komen Hier zit er elke morgen een dikke duif op de schoorsteen te koeren. Soms uren. Helaas, niks aan te doen en op den duur hoor je het niet meer. Bij mijn ouders zaten ze in de nok. Jarenlang. Paar weken gepiep en gekras en klaar
Ze zijn waarschijnlijk nog aan het slepen met nestmateriaal want zie op de vensterbank wel wat takjes o.i.d liggen
Spreeuwen in de tuin - spreeuwen helpen met spreeuwen nestpot of weren met afschrikmiddelen Volgens dit artikel mag je een nest officieel zelfs niet verwijderen in het broedseizoen. Enige voordeel is dat de jongen al na 12 dagen uitvliegen