Een tijdje geleden had ik lichte schade gemaakt met onze auto.. Met inparkeren raakte ik licht een andere auto. Wat lak schade dus formulieren en gevuld en opgestuurd gewoon zoals het hoor (was de buurvrouw van mijn moeder) de verzekering stuurde ons een brief dat ze het schade formulier nog niet hadden gehad.. Ik gebeld dat hij allang opgestuurd is enzo.. Nou kregen we ineens 30 mei dat omdat vriend de formulieren niet op heeft gestuurd dat hij uit de verzekering gegooid word en hij geregistreerd is (zo'n lijst waar verzekeringen kunnen kijken en waar je op komt als je bijvoorbeeld wan betaler bent ) elke maand betalen wij Netjes de verzekering enzo en wij zitten al jaren bij fbto en Nu word hij er uit gegooid .. Overigs vind ik dat ze ons te laat hebben geïnformeerd want als de post 1 dag vertraging had gehad dan had ik 3 dagen zonder verzekering gereden met 3 kinderen.. Levens gevaarlijk dus.. Maar nu word mijn vriend gewoon bij elke verzekering geweigerd vanwege die registratie.. Na de laatste telefonische contact met de verzekering niks meer gehoord .. Ze zouden het formulier gaan zoeken?? En de 30 mei hebben ze ook nog snel premie eraf gehaald voor juni terwijl we vanaf 1 juni niet meet verzekerd zijn bij hun?? Maar dat je elke maand netjes betaald en nu gewoon nergens meer een verzekering krijgt ? Terwijl je wettelijk verplicht bent om je auto te verzekeren ??? Ik kan hier zo bood om worden.. De verzekering is boos zeggen ze omdat ze onderzoek moesten doen of ik wel de schade had aangericht.. Maar hadden wel 3 à 4 dagen bijna 700 euro overgemaakt naar de buurvrouw? De schade moest je met een vergrootglas bekijken.. Hoezo keren ze zo snel uit zonder een expert er naar te laten kijken? En ik vind 700 euro echt een hoop .. Waar baseren ze dat op ? Ppfff dus hals overlop moest de auto op mijn naam.. En konden we de rdw papieren niet vinden en vriend moest maandag met de auto weg.. Gaspomp moest vervangen worden.. Uiteindelijk toch verzekering op mijn naam maar de auto nog niet .. Wel echt met kenteken van onze oud merk enzo .. Na de zoveelste keer afgewezen te zijn bij mijn vriend.. Toen moest ik zoeken.. Heb net mijn rijbewijs is een zware 7 persoons auto 0 schade vrije jaren.. Nog nooit een auto verzekering op mijn naam gehad.. Dus ook hier en daar wat afwijzingen gehad.. Je bent het verplicht maar zo makkelijk is het niet om er 1 te krijgen .. En vooral als je geregistreerd bent ppff.. Vien heeft vanaf zijn 18de tot nu 34 al de zelfde verzekering .. Wat een stelletje en uk weet zeker die formulier is opgestuurd .. Maar dat je dan zo'n straf krijgt.. Heeft het nut om de verzekering nogmaals te bellen om'verhaal' te halen ?
Uiteraard gewoon met fbto bellen en vragen wat er fout is gegaan en uitleggen dat je hierdoor wel in een lastige situatie terecht bent gekomen.
De auto van mijn man staat niet op mijn naam maar is wel op mijn naam verzekerd. Kon prima, moet je wel samenwonen natuurlijk . Ik zou anders inderdaad nog eens met fbto bellen en anders eens langs het juridisch loket? of je rechtsbijstand inschakelen.