dag. Gister rond 3 uur kreeg ik pijn in mijn buik. Voelde aan als een harde buik, alleen het gevoel bleef constant. Tegen half 7 thuis, gevoel was er nog steeds. 's Avonds op de bank gelegen en de baarmoeder bleef hard aanvoelen. Het ging pas weg toen ik in bed ging liggen met een warme kruik. Ik heb verder geen klachten die op een blaasontsteking duiden. Enig idee wat het geweest was? Het leek mij wat vroeg voor braxton-hicks, maar wie ben ik? Vandaag minder last. Vandaag was geen werkdag overigens. Vorige zwangerschap ben ik met 30 weken minder gaan werken omdat ik van half 4 - half 8 harde buiken kreeg. Als ik om 3 uur stopte was het wel te doen. Dit is toch geen signaal dat ik het met 18 weken al rustig aan moet doen? De vraag: wat was het, is het normaal, wat doe ik er tegen, kan ik er meer verwachten?
Hi becaatje, vaak zie je dat je bij een volgende zwangerschap bepaalde klachten veel eerder krijgt. Dus het kan absoluut te maken hebben met je werk, dat het toch wat te zwaar is voor je lichaam, kijk het nog even aan maar anders is het niet verkeerd te minderen. Ook kan het toch een blaasonsteking zijn, symptomen hiervan zijn in de zwangerschap heel anders, je weet maar nooit laat het gewoon even nakijken. Groetjes imke