Goedemorgen dames, Ik ben inmiddels bijna 18 weken zwanger van mijn derde kindje... Ik vind het zwanger zijn heel fijn, maar heb sinds een week of 2 ineens onwijs last van mijn stuitje... het is eigenlijk niet ineens want ik heb hem een aantal jaar geleden wss gebroken met een val van de trap. Heb er vrij regelmatig last van, maar nu toch wel heel erg, vk en ha zeggen dat er niks aan te doen is en omdat het mijn derde zwangerschap is dat je er dan meer last van krijgt ( hoe meer zwangerschappen hoe meer last) Nou vroeg ik me af of er misschien meer meiden met dit 'probleem' zijn en of die misschien nog tips hebben??? heb na mijn vorige bevallingen ook heel veel last ervan gehad, maar baal dat ik er nu al zo'n last van heb en het wss nog wel de rest van de zwangerschap gaat duren Ben benieuwd... groetjes Riniti
Mijn stuitje is ook gebroken geweest en heb er vaak pijn aan. Sinds een goeie week ook extra pijn door de zwangerschap en dit is mijn eerste kindje.. dat beloofd
Hier ook last van mijn stuitje. Ben er een paar jaar geleden hard op gevallen en al vrij snel in mijn zwangerschap kreeg ik er alweer last van. Ben naar een bekkenfysiotherapiste geweest. Want de pijn komt omdat je bekken verweekt en er allerlei banden zitten die aan je baarmoeder vastzitten en het stuitje zit daar in de buurt. Dus als tip: ga naar een bekkenfysiotherapeut. Die kan je tips en oefeningen geven om het te verbeteren, of om ervoor te zorgen dat het niet erger wordt tijdens de zwangerschap. Tijdens de bevalling zijn er helaas geen tips om te voorkomen dat er teveel druk op komt en je erna last van gaat hebben
Volgens mij is dat inderdaad een 'symptoom' dat hoort bij BI. Ik heb ook een ontzettende last van mijn stuitje, bij alles eigenlijk. Zitten, liggen, lachen, lopen, gaat allemaal niet meer zonder pijn. Zonder dat deze ooit is gebroken of iets dergelijks. De enige tip is die van Jolein8: bekkenfysiotherapie. Zij kunnen het waarschijnlijk niet voor je weghalen, maar wel oefeningen geven om het dragelijker te maken. Wel een rare reactie van je verloskundige trouwens...
Indd: bekkenfysio of Mensendieck! Zij kunnen je oefeningen meegeven om hier beter mee om te gaan! Ik heb zelf veel baat gehad bij Mensendieck.
Mijn stuitje was een tijd geleden 'verschoven'. Maar na wat manuele therapie behandelingen ging dat gewoon weer goed. Maar sinds ik in verwachting ben lijk ik er ook meer last van te hebben. Lang zitten gaat bijvoorbeeld niet meer.. Volgens me vk wordt alles wat weker rondom de bekken/stuitje etc. door de zwangerschap.
Ik zou inderdaad zoals hierboven al aangegeven is naar de fysio gaan. Het hoeft niet perse bekkeninstabiliteit te worden. Ik heb sinds de 7de week ongeveer ook last van mijn SI-gewricht. Ik loop daarvoor bij de fysio en die zei dat het bij mij een combinatie is van lage rugpijn en bekkenpijn. En ze zei ook dat het kan verdwijnen en dat het erger kan worden en dan misschien over gaan op BI. Succes en ik hoop dat het iig niet erger word