Hoi mama's, Ik als as mama hoop op ervaringen van de al bevallen mama's. Ik heb zoals ik sinds de 22 weken weet een erg laagliggende placenta, heb hierdoor ook een bloeding gehad in wk 22. Nu had ik gister mijn co echo om te bekijken of de placenta mee naar boven is gegroeid. Moest ook inwendig omdat de kleine al de weg naar beneden aan t zoeken is. Nu ligt die placenta nog steeds dus heel laag (krap 2/2,5 cm) vd uitgang af. Het mooie is; ik mag natuurlijk bevallen, jippie!! Maar aan de andere kant legde de echoscopiste me uit dat ik een hele grote kans heb op veel bloedverlies tijdens bevalling en dat de placenta vaak niet wil loslaten uit zichzelf (dus spuit en zo nodig o.k) Nu is mijn vraag; Zijn er dames met ervaring hiermee, en hoe is jou bevalling gegaan? bedankt alvast!
Ik ook bij mij is er met 32 weken nog een echo gedaan en toen lag de placenta dacht ze wel hoog genoeg want zij zei dat als dat niet zo was het hoofdje niet goed in kon dalen en dat was al het geval. En met de wetenschap dat mijn kleintne nog verder zou groeien was het goed. Alles is hier goed gegaan en ben gelukkig natuurlijk bevallen. Als het niet anders was dan was het zo maar ben er heel blij mee. En je kindje groeit voorlopig nog dus je placenta kan al die weken nog verder mee omhoog groeien heeft ze daar niks van gezegd?
Fijn dat het bij jou goed is gegaan meis, hoop op hetzelfde!! Bij mij is de kans dat het mee "omhoog" groeit minimaal omdat de placenta ook nog eens aan de achterkant ligt en die die groeit niet veel meer..En met de 22 wkn echo lag de placenta er ook net zover vandaan als nu dus die hoop heb ik eerlijk gezegd niet meer.. Ik mag iig normaal bevallen maar was benieuwd of dat bloedverlies echt zo erg kan zijn en of die placenta moeilijker los late bij de ervaren dames.. Moet nog naar de vk dus hoor dan ook of ik nog een echo krijg ja/nee.
Hoi Wendy, Mijn placenta lag met de 20weken echo ook voor de "uitgang" met 30weken nog een extra echo gehad en was ie ook goed mee omhoog gegaan...zeiden ze!!! Maar:.......... Ik heb zelf best een heftige bevalling gehad.... Ben uit eindelijk geknipt, en met vacuümpomp is ons zoontje te wereld gekomen want na 1,5uur persen was hij er nog niet.... Dus ook veel bloedverlies...ruim een liter (1200) en mijn placenta wilde ook niet geboren worden...pas een half uur later na veel geduw op mijn buik.... Ik heb eigenlijk geen idee of dit nu door de placenta kwam of door dat ik mijn weeën niet goed voelde... Succes in ieder geval!!! En hoop op een mooie bevalling voor je... (ik riep wel een half uur na de bevalling dat ik dit nog wel een keer zou doen!!) Liefs
Thanx stampertje! Geeft me weer wat vertrouwen haha.. En als je dan naar een half uur zegt; ik doe dit zo weer!!
Je kunt het echt hoor Wendy!!! En echt waar iedere bevalling is anders.... Dus "ff" die bevalling doen ...en dan lekker gaan genieten van jullie wondertje!!! Liefs