hoe kleed je een baby bij 20 graden, zonnig weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is super mooi weer hier, en ik heb meteen weer twijfels.
    Moet zo even naar het winkelcentrum, wat moet ik mijn dochter aantrekken?
    Ze gaat gewoon in de kinderwagenbak en das best warm nog. Zal ik haar een dun shirt met lange mouwen aandoen en dan geen jas? Dun dekentje erover?
    Ze heeft het wel snel warm, maar iets zegt me dat een t-shirt zonder jas nog geen goed idee is... Help!

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik zou het zoveel er niet 100 laagjes aangeven maar het regelen met dekentjes heb ik zo wel met daan gedaan dat gaat wat makkelijker aan de kant dan iets effe aan en uit trekken

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Vergeet ook niet dat als de zon even weg is, het toch best fris kan zijn, bovendien doet een baby niks anders dan liggen dus heeft ze het ook sneller koud.

Zoals Fleur al zegt zou ik ook lekker met dekentjes werken, als het dan te warm is/wordt, dan kan je die eraf halen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft nu een romper me lange mouwen aan, een maillot en een dun zomerjurkje zonder mouwen. Ik ga zometeen ook even buiten wandelen en dan krijgt ze een vestje aan en ik heb haar altijd in de Lodger wrapper, die ik nu waarschijnlijk open zal laten.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    In de lodger shelter doe ik Ymke al heel lang niet meer, ook niet open. Die is veel te warm, dan gaat ze echt zweten!

Ik heb geen jasje aan gedaan en wel een dekentje. Ze is goed op temperatuur gebleven (nekje gevoeld) en vond het heerlijk zonder jas :D

Ik weet wel dat baby's alleen liggen, maar de kap maakt het al wel vrij warm en door de kap en parasol krijgt zo ook geen wind naar binnen.

Ik heb op haar kamer trouwens het raam open gezet (klein stukje) het is daar zo warm. Kan toch al wel?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fijn dat jullie lekker hebben gewandeld!

Ik heb op Louise's kamer altijd het raam op een kiertje open staan. Als ik haar uit bed haal en mee naar beneden neem zet ik het raam helemaal open om echt goed te luchten. Ik doe het raam nooit helemaal open als ze op haar kamer is.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ja luchten doe ik ook na elk slaapje. Nu heb ik het iets verder dan op een kier gezet, de zon staat 's middags op haar kamer...

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    met het weer als afgelopen weekend en wat dit weekend weer gaat komen kleed ik haar erg luchtig. ik doe haar een legging aan met een rokje en shirt met korte mouwen of een jurkje met korte mouwen en eronder een romper zonder mouwtjes

vandaag von dik het echter erg fris en kreeg ze een romper met lange mouwen aan, daarover een jurkje en een mailot eronder. als we naar buiten gaan gaat er nog een fleece jack overheen omdat ze zo stil zit in de wagen en er vandaag best een koud windje was

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft het ook vrij snel warm, maar het maakt niet uit of ze op de Lodger ligt of meteen op het matrasje. Ik vind het wel makkelijk om altijd bij me te hebben voor het geval in haar moet voeden, hoef ik niet moeilijk te doen met dekentjes.
    Wij hebben het raam ook altijd op een kier, soms ook wel helemaal open. Zolang het niet tocht is het geen probleem.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm anne is natuurlijk net even ouder.. maar hier meestal gewoon een tshirtje met lange mouwen en een romper zonder mouwen

en dan de lange mouwen vooral modat ze verschrikkelijk WIT is (echt ik wist niet dat witter dan ik kon.. maar ze is het echt.. met een wat rossige gloed in dr haar.. dus ben bang dat ze levend verbrand :) )

vandeweek toen het ook zulk mooi weer was overigens wel een tshitje aan gedaan maar toen stevig met zonnebrand gesmeerd :)

ze zal toch een beetje aan de zon moeten wennen tenslotte
    maarja.. vind het wel lastig omdat ze zo ontzettend wit is

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier hebben ze nu een romper zonder mouwen aan, daarover heen heeft Malou een shirtje met korte mouwtjes, en een dun zomerjurkje. Ruben hetzelfde alleen dan een broekje met korte beentjes ;) . ALs het weer net zo warm word als afgelopen weekend gaan we weer lekker buiten zitten/liggen in alleen het rompertje. Als we weggaan, doe ik weer die kleertjes aan, en in de wandelwagen lekker onder een lakentje, even kijken wat de wind doet. Maar ook hier zijn ze net wat ouder.

Saar1234 vindt dit leuk.
  12. Saskia78

vandaag... (en gister ook trouwens) heeft anne zowel een tshirt als een korte broek

hebben een pakje gekregen uit brazilie van vrienden van ons
    en dat blijkt ze nu ineens aan te kunnen

(natuurlijk in de nationale kleuren geel/groen.. met een wereldbolletje! wat dat betreft zijn ze daar redelijk nationalistisch ingesteld en loopt ook daar de helft van de mensen in zulke kleding)

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Lastig is dat he om te kijken wat je aandoet. Hier vandaag op strand romper met korte mouwen, Jurkje met katoenen vestje met lange mouwen en een leging. In de tuin was het veel heter en heeft ze in een dun zomerjurkje gelegen.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke heeft vandaag alleen een jurkje met korte mouwen aan gehad, bloten benen en armen dus.
    Tijdens wandelen heb ik wel het dekje van de kinderwagen erop gehad en een dunne deken over haar benen, maar in onze tuin stond haast geen wind.

Op haar kamer is het nu zo warm dat ik overweeg haar alleen in haar romper in de slaapzak te laten slapen... (de zon staat erop vanaf 4 uur vanmiddag)

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ietsie ouder.....

valentijn heeft nog wel lange mauwen aan ( hij is dan ook snotverkouden) en op de fiets trek ik hem een dun jasje aan
    mooie zonnebril op! hihi...

16. Saskia78

mja het was hier gister 25 graden
    en in de tuin stond bovendien totaal geen wind
    dus dan is lange mouwen beetje overkill

had een dekentje mee naar het park.. maar ging prima zonder uiteindelijk

lekker nog even op een dekentje in het gras een fles gedronken.. niets mis mee :)
    wel uit de zon trouwens... beetje opbouwen voor ons witje :)
    bovendien vind ze volle zon helemaal niet zo leuk lijkt het :)

Deel Deze Pagina